Sim Watcher

Gezien de wat verlopen nieuwswaarde verplaatst naar Algemeen

› reageer

Software tegen gsm-diefstal

Gepubliceerd op woensdag 23 maart 2005

Software om het wisselen van de sim-kaart te detecteren is het jongste wapen in de strijd tegen aanhoudende diefstal van mobieltjes.
Denda in Oldenzaal brengt het product SIM Watcher op de markt. Na presentatie vorige week op een Amerikaanse beurs, begint Denda ook met de export van SIM Watcher. De software is van Denda zelf, het bedrijf heeft deze, aldus de directie, in Polen laten ontwikkelen.

De anti-diefstal software werkt als volgt:

De software op de mobiele telefoon installeren net als een beltoon;

Een e-mailadres en eventueel adresgegevens opgeven bij Denda;

Zodra na verlies of diefstal een derde een andere SIM-kaart activeert, stuurt de mobiele telefoon, zonder dat de nieuwe gebruiker daar iets van merkt een sms-bericht naar een server bij Denda.

De rechtmatige eigenaar ontvangt vervolgens een e-mailbericht met het 06- nummer van de persoon die de mobiele telefoon in gebruik stelt, plus het (reeds bekende) Imei-nummer van de mobiele telefoon.

De nieuwe gebruiker krijgt elke 10 minuten de melding dat de telefoon eigendom is van iemand anders. De rechtmatige eigenaar kan ervoor kiezen om in dit venster zijn of haar adresgegevens te laten zien zodat eerlijke vinders de telefoon kunnen teruggeven.

Hiermee loopt Denda commercieel vooruit op de initiatieven van de operators voor de aanleg van een landelijke databank met Imei-nummers, die bij diefstal ingezet kan worden.
SIM Watcher is vorige week geïntroduceerd op de CTIA wireless-beurs in New Orleans en is vanaf vandaag verkrijgbaar in Nederland via de website Javamania Javamania.nl. De software kost 10 euro, zo blijkt op de site.

› reageer

ik hoop wel dat je meerdere 'eigen' sims kunt aanmelden oid, anders werkt het voor veel mensen (met meerdere sims) niet.

En hoe vaak komt het niet voor dat iemand ff je toestel leent voor zijn/haar sim? (ivm lege eigen accu en het niet uit je hoofd kennen van nummers)

maar het is natuurlijk wel goed dat er dit soort dingen komen.

edit> en wat als je een gsm jat, eerst alle java-meuk delete, een fabrieks-reset doet en dan pas je eigen sim erin?

› reageer

Maar ja, je hebt soms mensen die een jaar van een telefoon gebruik maken en dan over stappen naar de nieuwste. En de oude als "afdankertje" aan iemand anders geeft. Die wordt dan vast wel flauw van al die meldingen.

› reageer

Is wel alleen geschikt voor symbian toestellen.
En de oude als "afdankertje" aan iemand anders geeft. Die wordt dan vast wel flauw van al die meldingen.
Ik neem aan dat je de software ook wel kunt uninstallen of deactiveren..

› reageer

Maar als je dan een telefoon hebt gevonden op straat bijvoorbeeld met de simkaart van iemand anders, dan deinstalleer je het, en dan gebruik je je eigen simmetje weer. Dat heeft denk ik dan niet veel nut, tenminste als het dan natuurlijk zo werkt, misschien moet je het aan de beheerder van het programma doorgeven, zodat je die meldingen niet krijgt. Want wachtwoorden en dergelijk zijn bijna altijd wel te kraken.

› reageer

Voor de normale gebruiker lijkt me dit een handige en leuke gadget

› reageer

Dat denk ik ook wel dat het handig is, alleen ben je zelf ervoor bereid het te betalen?

› reageer

Ja, waarom niet? Het is een goede beveiliging lijkt mij...

Beter dan niets

› reageer

toestelcode en simcode kunnen ook al een eind helpen. En goed op je mobieltje letten ook wel handig

› reageer

zie ook vergelijkbaar nieuwsbericht:

Onderwerp: Diefstal en verlies mobiele telefoon terugkrijgen
Gepost door bas2 op 23/03/2005 18:23

Oplossing om mobiele telefoon terug te krijgen bij:
Diefstal en verlies mobiele telefoon steeds groter probleem

Het Oldenzaalse bedrijf DENDA Mobile Content B.V. heeft oplossing .....

lees ook: http://www.telecomvergelijker.nl/thread/9709
_/-\o_

› reageer

Het zal geen topbeveiliging zijn en het valt redelijk makkelijk te omzeilen, maar ik denk dat het meeste tuig wat mobieltjes jat dat toch niet snapt

› reageer

Als iemand de software gaat flashen is de software weg. Als je het sms geheugen vol laat lopen heeft het ook weinig zin.

› reageer

Zou idd een optie bij moeten komen dat je meerder sims kunt activeren en het programma kan uitzetten voordat een vriend z'n sim er in stopt

› reageer

Nu jullie allemaal een Nokia N-gage QD hebben, kunnen jullie simwatcher hier gratis downloaden en uitproberen.

Scheelt je weer 10 euro voor het programma.

› reageer

Quote: Nu jullie allemaal een Nokia N-gage QD hebben, kunnen jullie simwatcher hier gratis downloaden en uitproberen.

Scheelt je weer 10 euro voor het programma.

LET OP Deze software is slechts een trail versie!!!
Als je deze versie activeerd, en pas uit zet na de 2 dagen, is het te laat en kun je er geen andere sim kaart insteken!!! Zelfs niet de Origineele!!! Erger nog je kunt het niet wissen tenzij je het koopt!

Hierbij is iedereen gewaarschuwd,
veel plezier ermee, en als iemand weet hoe je het toch kunt verwijderen, plz let me know (kan niet meer bellen!)

Grtz Steve

› reageer

Gezien de wat verlopen nieuwswaarde verplaatst naar Algemeen

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.