Mooi voor 5,25 0800 nrs bellen dus
› reageerMensen die niet willen dat de loterijen automatisch geld inhouden voor het jubileumcadeau voor koningin Beatrix kunnen vanaf donderdag voor het afmelden gebruik maken van het gratis telefoonnummer 0800-1155. Dit maakten de Postcodeloterij, BankGiroloterij en Sponsorloterij woensdag na een verzoek van minister Donner van Justitie bekend. Maandag en dinsdag werd door circa 16.000 mensen gebruik gemaakt van het betaalde nummer 0909-0011. Dit nummer kostte 15 cent per minuut.
Tot donderdag zullen de afmelders gebruik moeten maken van 0909-0011 wat te bereiken is voor 1 cent per minuut. Het nummer is niet gratis omdat dit volgens de loterijen niet mogelijk is.
Minister Donner had van tevoren toestemming gegeven voor de actie van de loterijen, maar hij wil niet dat mensen moeten betalen om hun bezwaren kenbaar te maken. "De kosten voor het opbellen heb ik niet toegestaan", zei Donner dinsdag in de Tweede Kamer.
De voorlichter van de loterijen verzekert dat het bedrag voor het jubileumcadeau niet zal worden afgeschreven bij de mensen die zich melden bij de telefoonlijn. Deze incasso zal op 25 april worden uitgevoerd. De mensen die hebben gebeld naar het betaalnummer, kunnen hun kosten niet terugkrijgen.
De helft van de 5,25 euro vormt het cadeau. Koningin Beatrix heeft de volgende goede doelen uitgezocht: Unicef, Jantje Beton, het Oranje Fonds en het Prinses Beatrix Fonds. 20 Procent gaat op aan kosten zoals mailing en logistiek en 30 procent is bestemd als extra prijzengeld.
(bron nu.nl)
Ik heb deze telecom zaak toch maar eens even gepost.... Niet te geloven dat vriend Donner dit toestaat.. Het is een criminele kwestie....
Ik roep iedereen op de trekking af te wachten en als je niks hebt gewonnen te bellen met de postcode lotterij om je geld terug te vragen. Omdat je geen toestemming hebt gegeven om hiervoor geld af te schrijven en je niet meteen al die post van de postcode loterij leest...
Kwestie van contact opnemen met je bank. Er is NOOIT een overeenkomst geweest tussen abonnee en de loterij om meer af te schrijven. Mij is bekend dat ABN-AMRO nogal moeilijk doet, maar de procedure "onterechte incasso" kan 1 jaar na afschrijving worden uitgevoerd is in het leven geroepen voor mensen die onterecht te maken hebben gehad met een automatische incasso.
Onder "onterechte incasso" gaat het niet om een telefoonrekening waar je het niet mee eens bent, maar echt over zaken als:
- een machtiging waar je nooit een handtekening onder hebt gezet (ook internet machtigingen)
- afschrijvingen via automatische incasso voor iets waar je geen expliciete toestemming voor hebt gegeven.
In ieder geval komt het er op neer dat je inderdaad gewoon kunt meeloten en bij geen prijs het bedrag terug kan laten storten.
Wat voor toestemming Donner ook heeft gegeven... ongevraagd een product afnemen waar je niet om gevraagd hebt kan hij niet verplichten !
Je hebt ook ééndag incasso's, die zijn niet terug te draaien en worden gebruikt door o.a. loterijen.
Je hebt ze een keer de bevoegdheid gegeven door te tekenen, maar dit slaat nergens op.
Persoonlijk vindt ik het pure diefstal en oplichting, ze melken de spelers aan alle kanten uit terwijl ze al bakken geld binnen halen.
Heb je in een hoekje een kruisje kunnen plaatsen, dan mag je een duur 0900 nummer bellen waarmee ze jou zo lang mogelijk aan het lijntje houden.
ook die eendag incasso's zijn door middel van bovenstande procedure terug te eisen ! Het gaat er om dat je geen toestemming vooraf hebt gegeven om daar voor te incasseren !
google anders ff via interpay of zo met trefwoord "onterechte incasso interpay" of zo iets.
Helaas helaas,
iedereen die meedoet aan die loterijen heeft wel degelijk toestemming gegeven om ook geld voor extra trekkingen af te laten schrijven:
http://www.nu.nl/news/500176/37/%27Loterijen_mogen_extra_geld_afschrijven%27.html
maarre: wat heeft dit te maken met telecom? Behalve dat er een discussie is over een betaald nummer of gratis nummer...
Niet de deelnemers, maar de minister van Justitie heeft toestemming verleend. Maakt een flink verschil. Ik zie niet in hoe Donner tegen een derde kan zeggen dat die van wie dan ook geld mag stelen.
Ter vergelijking: Stel ik neem jouw fiets mee, en stuur je vervolgens een brief: als je je niet wilt dat ik je fiets houd, dan moet je reageren. Doe je het niet dan is die fiets van mij! O ja, en donner zegt dat wat ik doe mag.
Op grond van de machtiging die je hebt afgegeven kan het dus niet. De bank is echt verplicht de boel terug te boeken. Ik blijf er bij !
› reageerDaarnet gebeld om me af te melden. Ik liep al met plannen rond om te stoppen met de loterij. Dit is wel een leuke aanleiding om die plannen door te zetten.
Ik wilde een medewerker spreken maar er werd aangegeven dat alle medewerkers in gesprek zijn en dat ik het later nog maar eens moest proberen. Vervolgens werd de verbinding gewoon verbroken. Zo kan ik ook een gratis nummer in de lucht houden.
Als je dan toch belt, bel dan met je mobiel want dat kost de eigenaar van het 0800 meer geld dan wanneer je met je vaste telefoon belt! Ik vind het echt een hele asociale gang van zaken, alsof iedereen die toch al veel te dure koningin een plezier wil doen...
Helemaal met je eens ATB, dat mens heeft toch alles al?!?!
› reageerEen lelijke zoon en lelijke kleindochter
Alleen dat argentijnse mokkel is wel te pruimen...
Ik heb helemaal geen brief gehad, maar speel ook niet met de jackpotverdubbelaar mee, misschien dat het daar mee te maken heeft?!
Nee, Casper, daar heeft het niets mee te maken. Wij kregen die brief waarin je van het hele gedoe op de hoogte wordt gesteld ook pas gisteren ipv de zaterdag ervoor (zoals overal vermeld werd). 'k Zou alvast maar gaan bellen
Op advies van ATB maar ff mobiel gebeld naar 0800-1155.
Eerst alle menu's maar ff afgeluisterd. Toch zo'n 4 minuten. Daarna nog maar eens gebeld en een medewerker gesproken. (weer start tarief?) Ik vroeg waar mijn brief blijft en dat ik maar gelijk helemaal wil opzeggen. Dat kan niet, zei ze. Ik moet een brief sturen. Ze hebben mijn handtekening nodig om op te zeggen!! Dus jullie halen zonder mijn handtekening geld van mijn rekening en voor opzeggen hebben jullie mijn handtekening nodig? Ja, in uitzonderlijke gevallen mogen wij dat doen volgens het reglement, zei de vriendelijk blijvende mevrouw. Ik vroeg haar wat ze doen indien ik een incasso-stop op hun rekening bij mijn bank instel. Dan gaan we brieven schrijven met de vraag waarom
Ze vond het jammer dat ik wil opzeggen en bedankte mij voor het meespelen. Ik bedankte haar voor dit telefoongesprek. We wensten elkaar nog een goede dag. (ze doet ook maar haar werk)
Dat luchtte op.
Bij elkaar toch een kleine 10 minuten mobiel naar een 0800 nummer gebeld. Hoeveel kost ze dat? Zal ze leren, dit soort acties.
Al doe ik mee, dan kost het ze nu nog geld.
Enne, ik moet nog een keer bellen om me af te melden voor deze actie. Weer een paar minuten. >
Ik denk aan een totale incasso-stop op hun rekeningnummer.
Ik zeg mijn postcodelotterij ook op.... Wat een en. Vind dta advies van ATB wel goed.... ZO lang mogelijk die lui aan de lijn houden.....
Bellen naar een 0800 nummer kost voor de aanbieder:
- met een vaste telefoon € 0,069 per minuut (+ € 0,038 starttarief)
- met een mobiele telefoon € 0,375 per minuut (+ € 0,038 starttarief)
10 minuten kost ze dus bijna € 3,80.
Mooi voor 5,25 0800 nrs bellen dus