Mobieltje traceren tot op 2 meter nauwkeurig (?)

Maak van je BlackBerry een Track & Trace systeem.

Software welke je kunt installeren op de BlackBerry en realtime via web applicatie kan zien waar de BlackBerry is en dus ook de eigenaar.

Gezien op: www.spam.com _/-\o_

› reageer

Volgende maand is de navolgende dienst 06TRACE 'leverbaar'.

[sub]Persoonlijk ben ik benieuwd naar de resultaten want e.e.a. (de nauwkeurigheid tot op 2 meter) is wel heel bijzonder, cq. m.i.z. 'onmogelijk' en wanneer 'volgende maand' is is ook niet geheel duidelijk.[/sub]

› reageer

Ik vraag me af hoe ze dit willen gaan doen. Alleen Vodafone heeft een plaatsbepalingsdienst die je overigens zelf aan moet zetten voordat het werkt. O2 heeft ook een keer zoiets gehad.

Er was ook een andere dienst die dit kon, maar alleen met toestemming van de opgespoorde en tegen (erg hoge) betaling...

› reageer

wachten netjes even af op de volgende maand

Lijkt mij zeer lastig om dit zo toegankelijk te maken ivm privacy

› reageer

En hadden diensten zoals 112 en ANWB al lang gebruik van gemaakt. Hebben ze ook niet elke keer die lastige vraag hoevens tellen waar je bent, en je hebt er zelf geen flauw benul van.

› reageer

Lijkt me onzin want hiervoor hebben ze de medewerking van de netwerken nodig en die werken hier echt niet aan mee. Dit soort info is alleen voor de politie enz. beschikbaar.

› reageer

De enige mannier om te zien waar je op 2 meter bent te vinden is als je toestel dat verteld heeft via gps. Ongeveer kan men je bij een toestel zonder gps je wel vinden, maar niet op die 2 meter.

Ze maken gebruik van meerdere GSMmasten en kunnen aan de hand bepalen waar je zit, maar als daar een hoog gebouw tussen staat klopt die berekening niet meer.

› reageer

Er staat op hun site "begin volgende maand"... Is het begin volgende maand ook geen 1 april... Toevallig?

› reageer

toevallig is het volgende maand 1 april, zal best kunnen. Zien we dan op 1 april wel de mogelijkheden

› reageer

Als het echt een 1 april grap is dan is het jatwerk.

Ik was jaren geleden eens op een site waar je je nummer moest opgeven. Dan zie je een animatie inzoomen op de kaart van Nederland, op een stad, een bepaalde buurt en dan...'Skandal um Rosie'

Als ik de URL nog vind zal ik die even posten - is wel geinig

› reageer

Zou wel eventjes leuk zijn die link

› reageer

Iets met hoax

› reageer

Zal wel een 'slimme' actie zijn om achter een heleboel mobiele nummers te komen.
De plaatsnaam die je dan krijgt zal wel nep zijn, en je nummer wordt lekker doorverkocht aan een paar honderd andere bedrijven.

€€€ voor die site

› reageer

Providers kunnen al heel lang middels een kruisbepaling de plaats van een mobieltje binnen het netwerk bepalen. Ze kijken dan naar de masten die het dichtst in de buurt zijn van een mobiele telefoon (lees : welke masten gebruikt het toestel!) en op die manier weet men vrij nauwkeurig te bepalen waar je bent geweest. Justitie heeft hier al enkele malen met succes gebruik van gemaakt en ook andere instellingen (BVD bijv) gebruiken deze methode. Voor particulieren kan dit echter nog niet.

› reageer

Absoluut 100% zeker een 1 april grap!

› reageer

tja die site voor het traceren van iemand was

http://www.waarwasu.nl/

probleem is dat hij alleen data bezit van 3 jaar geleden

O2 had inderdaad een aantal jaren geleden ook zo'n dienst, maar ik denk dat dat alleen werkte op de postcode vand de mast waar op dat moment de gsm is "aangemeld". om een kruis check te doen met meerdere zendmasten lijkt me voor zo'n dienst een beetje teveel van het goede. begreep dat je met een kruis chek tot op zo'n honderd meter nauwkeurig een gsm kunt localiseren (mogen denk ik alleen onze vriendjes van cri doen)

een zichzelf gevolgd voelende rioli

› reageer

Klinkt een beetje als Charlie's Angels, dat traceren van een gsm. Zou het daarop zijn geïnspireerd...

› reageer

Traceren van een mobiele telefoon kan eigenlijk alleen goed in stedelijke gebieden, omdat daar door het vaak wisselen van zendmasten goed een kruispeiling uit te voeren is (op tientallen meters nauwkeurig).
Aan de rand van de steden enz. is plaatsbepaling vaak in honderden meters uit te drukken.
Met UMTS gaat het verhaal iets anders, doordat het verkeer tegelijk door verschillende antennes verwerkt wordt.

Maar tot op twee meter nauwkeurig bepalen? Alleen als je zelf invoert op welke postcode en huisnummer je bent

› reageer

WaarWasU.nl .
Ik snap niet, dat als er geen nieuwe technieken worden gebruikt, het nu pas wordt gebruikt terwijl de gebruikte technieken al zo lang aanwezig zijn.

› reageer

Thuraya gsm/sateliet telefoons hebben een ingebouwde GPS ontvanger die je coördinaten van je locatie per SMS door kunnen sturen. Ik zag vandaag dat de Spyshop in het nieuws een GPS ontvanger met ingebouwde simkaart liet zien om gestolen auto's op te kunnen sporen. (via de gsm kaart wordt op aanvraag de GPS locatie doorgegeven). Allemaal via bestaande techniek maar niet met je bestaande gsm.

Die Telfort locatiebepaling heb ik toen uitgetest. Binnen de stad redelijk nauwkeurig (locatie van de mast werd op de plattegrond getoond nadat het net een sms naar de gsm had verzonden). Buiten de stad hopelood grof helaas. De dienst heeft ook maar kort gewerkt.

› reageer

Volgens mij moet het wel zo nauwkeurig kunnen hoor. In brabant zijn ze als het goed is met een test bezig waarmee ze kunnen zie hoeveel auto's er in de file staan (adh. mobieltjes die iedereen bij zicht heeft). Verschil is alleen dat dat anoniem is en waarschijnlijk ook goedkoper om te bepalen hoeveel mensen er op een plek zijn.

› reageer

Het gaat nog "druk" worden met het traceren van mobieltjes, ook GSMLocator.nl komt op de markt....

› reageer

Dan mogen ze eerst beginnen met een goede website in elkaar te zetten, want het logo staat over de invoervakjes heen.

Ik denk dat ze beter toch 1 april als startdatum kunnen gebruiken.

› reageer

Of je krijgt morgen daar een berichtje, door omstandigheden wordt de startdatum een dag uitgesteld. Wij verzoeken u vriendelijk morgen terug te komen

En de website ziet er hier trouwens goed uit. Zie geen logo's over elkaar heen ofzo.

› reageer

@ Sinterklaas:

File bepaling hoeft niet zo nauwkeurig te zijn, op honderden meters nauwkeurig geeft al een goed idee hoeveel auto's er op de weg zijn.

› reageer

Het ziet er nu wel goed uit, heeft zeker mee lopen lezen hier op TV.

› reageer

Dat zou kunnen

› reageer

Vraag is natuurlijk waarom iemand een site wil onderhouden zonder inkomsten. Ik denk dat ze al die gegevens van telefoonnummers en emailadressen gaan doorverkopen. Daar zit nu eenmaal een flinke handel in.

› reageer

Of reclame, dat je dan iets van 1 april ziet, en gesponsord door .....

Want als er nou veel mensen naar gaan kijken en mee gaan spelen, moet je dan eens zien. En daarna gewoon de site weer op non actief zetten.

› reageer

Offtopic:

Dat is ook gebeurd bij een sms-je sturen naar die "nieuwe" zender van John de Mol. Één sms-je waarvoor je betalen moet en je zit meteen in een mega reclame bestand, leuker kunnnen ze het niet maken, wel makkelijker.

› reageer

Ze lijken wel als paddestoelen uit de lucht te schieten.

www.gsmlocator.nl

Als je het dmv smsen regelen is dat wel slim. Duizenden mensen proberen het, krijgen een 1 april berichtje terug, en het bedrijf heeft weer een flinke berg cash

› reageer

dat heb ik eerder gehoord, , zei tevens het berichtje van 3210

› reageer

Denk aan een 1 april grap.

Er is op de site verder weinig te vinden vandaar.

› reageer

Het logo stond eerst over de invoerbalken, daarna was het goed, maar nu juist weer fout. Weten zeker niet wat ze willen.

› reageer

"Vanaf 31 maart...". Dat is toch inclusief 31 maart?

› reageer

Krijg net een mailtje van GSMlocator:
"De GSM Locator service is overbelast.
Probeert u het later op de dag nog eens.

Onze excuses voor het ongemak"

jaja....om 1.00 uur...

› reageer

Die is zeker overbelast tot het 1 april is.

› reageer

@titan

Blijkbaar bij hun niet.

› reageer

Gepost door Erik1 op 30/03/2005 16:54
Ze lijken wel als paddestoelen uit de lucht te schieten.

Vreemd, dacht toch echt dat ze uit de grond kwamen...

› reageer

"De GSM Locator service is overbelast.
Probeert u het later op de dag nog eens.

Onze excuses voor het ongemak"

Nu ook om 12.30. Jaja

› reageer

Zal me niks verbazen als het morgen wel wil

› reageer

En deze dan:
kennislink.nl

› reageer

Die is zeker leuk, maar welke oen trapt daar nou in? Nou ja zal morgen rond die tijd wel eventjes uit het raam hangen, en kijken wat voor oenen er zijn. Maar verwacht er niet veel van.

› reageer

Ze hadden het anders moeten doen:

Voortaan worden alle scholieren automatisch betrapt als ze aan het spijbelen zijn door middel van hun mobiele telefoon. Aan de hand van een nieuw systeem kunnen de school, ouders en de schoolinspectie (spijbel politie) direct zien of de leerling aan het spijbelen is en waar die uit hangt. Men kan daardoor direct in actie komen om de leerplichtige leerling terplaatse aan te houden en op school af te leveren.

Ik weet zeker dat er dan ineens een heel hoop mobieltjes uit staan!

› reageer

Ze hebben de site van www.gsmlocator.nl aangepast, je kan je nu ook aan- en afmelden als je het nu probeert krijg je wel reactie maar mijn telefoon zou niet te traceren zijn ofzo
jaja, ik heb dur nog steeds geen vertrouwen in.. iemand al wel gelukt?

› reageer

Ik ga voor de 1 april grap. Maar nummers verkopen voor reclame doeleinden zou ook goed kunnen ja.
Jammer dat het niet echt is. Heb er nog wel een paar waarvan het wel interessant zou zijn om te weten waar ze uithangen

› reageer

iemand al wel gelukt? Toch nog stiekem de hoop dat het werkelijkheid is/wordt op korte termijn?

› reageer

Vanmorgen proberen te testen, maar mijn nummer kan niet gelocaliseerd worden (KPN, Telfort en Orange nummer gebprobeerd).

en die 06trace werkt nog niet, staat nog steeds op begin volgende maand.

› reageer

1 april lijkt me een goede verklaring jahh..
het staat overigens wel op hun sponsor noordzeefm.nl vermeld (dat de service geopend is), dus verwacht niet dat het hier om gekke praktijken gaat zoals nummers doorverkopen of iets dergelijks.

› reageer

Misschien een 1 april grap van NoordzeeFM. Dat ze er een paar uithalen die een leuk abo. met toestel winnen omdat ze er "ingetrapt" zijn.

› reageer

We wachten rustig af, want je krijgt ook maar 1x de mogelijkheid met 1 e-mail, als je daarna nog een keer probeert krijg je geen nummer meer.

› reageer

"Fotograaf Edwin Smulders is wel heel blij met de ontwikkeling. "Het is heel handig. Ik was vorige week bijvoorbeeld op zoek naar Huub Stapel. Ik kon hem heel makkelijk traceren. Huub snapte niet hoe ik hem gevonden had."
BN-ers zijn vanaf nu op te sporen via www.gsmlocator.nl"

Vorige week?...Toen de gsmlocator het nog niet deed?

› reageer

Tja.... soms heb je van die dingen! Misschien toen een testfase speciaal voor de BNérs

› reageer

En staat nun iedereen buiten met de telefoon omhoog??????? Voor de Huygens sonde?

› reageer

GSMLocator:

"Goedemiddag!

Het is vandaag vrijdag 1 april!

Je hebt via gsmlocator.nl geprobeerd om een mobiele telefoon te localiseren.
Dit is om privacyredenen helemaal niet mogelijk.

www.gsmlocator.nl is een 1 april grap van Noordzee 100.7 FM in samenwerking met CTL Haarlem.

Je gegevens worden niet bewaard en zal dus door geen van de partijen worden gebruikt.

Luister vanmiddag vanaf 16.00 uur naar Martijn's Showtime op Noordzee 100.7 FM en hoor meer .

Met vriendelijke groeten,

Noordzee 100.7 FM"

› reageer

Luister vanmiddag vanaf 16.00 uur naar Martijn's Showtime op Noordzee 100.7 FM en hoor meer .

Die gaan vanmiddag dus diverse slachtoffers bellen, daar kan je op zitten wachten.

› reageer

ben benieuwd, maar even gaan luisteren.

› reageer

Iemand nog geluisterd? Of gaan ze het nog herhalen? Heb het gemist.

› reageer

Ter aanvulling: (in kon hem niet meer toevoegen)

GSMLocator

Samen met het bedrijf CTL Haarlem bedacht Noordzee FM een grap. Via de website GSMlocator.nl werden mensen in staat gesteld om op eenvoudige wijze iemand anders via zijn of haar mobiele telefoon in Nederland te lokaliseren. Ruim 50.000 unieke bezoekers vulde hun gegevens in. "De gegevens die zijn gegenereerd zijn niet opgeslagen en zullen niet worden gebruikt," zo zegt Noordzee FM.

Bron

› reageer

kijk eens op www.gsmplace.nl. 06 trace staat er niet meer bij. 1 april-grap

› reageer

zo blijkt het haast wel , alleen ze hebben niks met die grap gedaan. Alleen een klein stukje tekst, daar heb je toch niks aan

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Dit onderwerp is gesloten. Reageren is niet meer mogelijk.