Dirk12345: Ik heb dat niet gezegd, dat bericht is een quote van Planet Multimedia. Je kan het bericht idd kopen, is niet goedkoop helaas.
Telfort en Orange weten hun marktaandeel te vergroten aldus telecompaper.
Dit kun je lezen in dit artikel.
Het vergroten van het aandeel abonnementen t.o.v. prepaid is enigszins mislukt.
Wel jammer dat wederom AH-mobiel, qick, debitel etc. worden opgeteld bij de provider van wie ze het netwerk gebruiken.
› reageerWie werkt er dan met het netwerk van Orange?
› reageerGeen van allen, werken allemaal met Telfort.
› reageerScarlet werkt met Orange. Telfort heeft natuurlijk ook nog even die paar honderdduizend gratis Postbank MC60's meegeteld. Ook wel grappig is dat Telfort maar 20% postpaid klanten heeft.
› reageerIk vind het dus een beetje 'scheef' dat Telfort voor T-mobile staat, omdat men al die kleine kansloze providertjes zonder eigen net ook meetellen tot het marktaandeel van de provider van wiens netwerk ze gebruik maken.
Die 20% is idd opvallend weinig ATB.
Ik ben wel benieuwd naar de marktverdeling van prepay-gebruikers. Dus hoeveel procent marktaandeel van de totale prepay bellers elk van de providers heeft.
zolang de prepaid klanten erbij getelt worden krijg je toch een scheef beeld. Zo heb ik vandaag een mail van t-mobile ontvangen met de woorden: "Omdat je al zo lang met t-mobile prepaid belt ..." ha, ha bel al jaren niet meer met mijn BEN kaartje
› reageerIk verdenk er ook een heel aantal (al dan niet alle) operators van dat ze al heel snel een prepay sim "actief" vinden.
Denk dat de beste graadmeter toch het aantal abonnementen is eigenlijk. Met prepay kan je alle kanten op. Zeker nu de kaarten niet meer verlopen zijn eigenlijk alle ooit over de toonbank gegane kaarten (doorgeknipt, in de sloot, etc.. of niet) met een beetje creatief boekhouden te rekenen tot een "klant".
Maar we zullen het nooit weten
AFAIK blijven prepaid kaarten minimaal een half jaar "in de boeken" staan.
› reageerJa je zou denken dat actieve klanten wel klanten zijn die minstens paar keer per maand van telefoon gebruik maken, maar denk dat ze 1x per 6 maanden ofzo al genoeg vinden. Idd TM heeft naar verhouding veel meer Postpaid dan prepaid vergeleken met Telfort. Jammergenoeg is Orange nog niet zo groot, al zijn ze wel aardig gegroeid. Denk dat de markt al wel aardig verzadigd is, dus dat er volgend jaar niet veel verandering is in marktaandeel.
› reageerMensen gaan volgens mij meer inzien, dat goedkoop geen duurkoop meer is in de mobiele telecom markt. Steeds meer mensen gaan dan voor de kleinere providers.
Ik vind het niets gek dat Telfort heel veel prepay klanten heeft, ze maken op tv alleen maar reclame voor prepay klanten. Misschien doen ze dit wel omdat ze meer opleveren, een abonnee levert wel meer op maar kost natuurlijk ook toestelpremies.
Postpaid levert gemiddeld véél meer op dan prepaid. Er wordt wel meer korting gegeven maar dat weegt echt niet op tegen de inkomsten van een postpaidklant. Daarnaast zijn postpaidklanten veel loyaler, prepaidklanten bellen hun kaart leeg, halen de simlock eraf en gaan weer ergens anders bellen. Daarom geen T-Mobile nu die korting aan prepaidklanten die langer dan 6, 12 en 18 maanden blijven bellen, vaak zijn ze nu al voor die tijd vertrokken.
› reageerOpzich vindt ik het logisch dat men alle gebruikers van een netwerk meetelt bij het marktaandeel. Bij Voda en KPN tellen zeook de Debitel gebruikers. Wel verrassend dat T-Mobile zo achtergebleven is.
› reageerDit is wel interessant:
Woordvoerder Herbert Brinkman van T-Mobile Nederland: "Zou je de vijf operators langs de lat van de inkomsten leggen, dan ziet het lijstje er heel anders uit, maar volgens ons eerlijker."
Dat lijstje ziet er over 2004 als volgt uit:
1) KPN 38,6 procent
2) Vodafone 27,9 procent
3) T-Mobile 16,4 procent
4) Orange 9,3 procent
5) Telfort 7,8 procent.
Dit staatje stemt overeen met - het besloten deel van - het onderzoek van TelecomPaper naar de mobiele markt in Nederland over 2004.
Actief en inactief
T-Mobile heeft ook kritiek op onze toevoeging van het woord 'actieve' aan de verdeling van sim-kaarten. "In deze cijfers zijn ook inactieve klanten meegenomen. KPN spreekt in hun jaarverslag bijvoorbeeld over een gerapporteerd klantenaantal van 6,1 miljoen, waarbij zij een in-activiteit melden op dit aantal van 10 procent. En Vodafone meldt wereldwijd een in-activiteitscijfer van 8 procent."
De discussie over actief/inactief is in de loop der jaren altijd arbitrair geweest, nadat in aanvang het inactieve deel van aanbieders nooit is genoemd. Aanbieders beschuldigen elkaar gemakkelijk van grote aantallen inactieve klanten.
Brinkman van T-Mobile: "Een goede indicator zijn daarbij de ARPU-gegevens [opbrengst per maand per abonnee]. Hier zie je het beeld dat de operators hun totale inkomsten, over steeds meer (dus ook de inactieve) klanten moeten uitsmeren. Met dalende ARPU-cijfers als gevolg."
Bron www.planet.nl/pmm
T-Mobile op 3?
Geloof er niks van.
Gepost door Casper op 01/04/2005 00:48
T-Mobile op 3?
Geloof er niks vanHeeft betrekking op de omzet in 2004 he.. En tsja, heb je de omzetten bekeken per provider over 2004 of eventueel detelecom.paper erover hebt gelezen, waar dit artikel op is gebaseerd? Ze zullen vast geen leugens plaatsen mbt gegevens die iedereen zo na kan kijken (KVK info, omzetten, jaarverslagen etc)?
Dat T-Mobile vervolgens zelf verklaart dat omzet belangrijker is dan het aantal sim-kaarten, is natuurlijk weer een ander verhaal...
Oeps, daar had ik ff over heen gelezen.
Leuk is dat, nu T-mobile wat minder marktaandeel heeft gaan ze zeuren dat het systeem niet "eerlijk" is. Als ze op nummer 1 of 2 staan zul je ze er echt niet over horen.....
› reageercarlvanloo zegt dat het onderzoek van Telecompaper een besloten onderzoek is. Dat is niet juist: het rapport kan door ieder die het wil hebben aangeschaft worden.
› reageerT-Mobile heeft het hoogste percentage abo-klanten, dat doen ze dus vrij aardig!
Het lijstje met abo-klanten ziet er dus zo uit (in miljoenen uiteraard):
KPN_ 2,20
Voda 1,63
T-M_ 1,06
Ora+ 0,54
Telf 0,46
Tot. 5,89
de cijfers zijn best interessant, 16 miljoen actieve sim's waarvan 5.9 abo en (dus) 10.1 PP.
De totale omzet is 5.7 miljard, waarvan 1,25 PP en (dus) 4.45 abo
Een gemiddelde klant levert dus op:
PP : €124 of €10,30 per maand
abo: €754 of €62,85 per maand
Heeft iemand het volledige stuk ook?
Maar ze geven hierbij dus ook bonussen weg, dus de winst ligt stukken lager. En de PP's zijn veel vaker (bijna) ongebruikt dan abo's, dus waarschijnlijk is de omzet per actieve PP-gebruiker veel hoger en dus meer in verhouding met de abonnemennt-gebruikers
› reageerDirk12345: Ik heb dat niet gezegd, dat bericht is een quote van Planet Multimedia. Je kan het bericht idd kopen, is niet goedkoop helaas.