Verkoop van horloges lijdt onder mobiele telefoon

Ik heb ook nadat m'n Swatch'je gewassen is alleen nog maar mn mobiel gebruikt en het bevalt prima.

› reageer

BASEL - De verkoop van horloges heeft ernstig te lijden van de mobiele telefoon. Vooral jongeren zijn minder geïnteresseerd in de uurwerkjes omdat ze de tijd op hun mobieltje kunnen zien. Dat stelden vertegenwoordigers van grote horlogefabrikanten op de internationale horloge- en juwelenbeurs Baselworld in Basel woensdag.

Volgens de horlogiers daalt de verkoop van horloges, maar worden wel steeds duurdere modellen verkocht. In januari en februai 2005 zakte het aantal verkochte goedkope Zwitserse uurwerkjes met 25,1 procent tot 1,22 miljoen stuks.

Toch vindt Francois Thiébaud, baas van het Zwitserse merk Tissot, het niet terecht de goedkope horloges links te laten liggen en de aandacht te richten op de zeer dure uurwerkjes. Hij pleit ervoor de nadruk te leggen op de kwaliteit van de in zijn land gemaakte producten.

De vraag naar horloges, in het bijzonder de Zwitserse, groeit nog wel hard in Azië, vooral in China. Daar steeg in de eerste twee maanden van dit jaar het aantal geïmporteerde horloges met 50,2 procent in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder.

Op de sieradenmarkt ondervinden de Europese juweliers veel last van de goedkopere concurrentie uit het Verre Oosten. Vooral Hongkong is een belangrijke exporteur van sieraden. In 2004 steeg die uitvoer in waarde met 19,3 procent tot 2,6 miljard dollar. Hongkong legt zich vooral toe op de middelste prijsklassen, terwijl Europese juweliers zich op het duurdere segment richten.

BRON: NU.NL

› reageer

Inderdaad is een horloge voor mij niet meer dan een sieraad geworden.
De tijd hou ik inderdaad bij met mijn mobieltje.

De gevolgen van het tijdperk "Mobiel-Bellen" zijn dus merkbaar geworden.
Vaste telefonie verliest klanten, horloge worden minder verkocht.
Ik vraag me af wat er nog meer voor effecten zijn?

Overigens heeft Samsung een leuke combinatie van GSM en horloge
Watchphone

(sorry, kon zo snel geen Nederlandse link vinden)

› reageer

De tijd zal het ons leren.

› reageer

Heb al sinds ik mobiel ben geen horloge meer..

› reageer

ik zelf ook al niet, werk ook op kantoor dus altijd wel een klokje al bij dee computer. en inderdaad ook al op mijn mobielleke

› reageer

Dat is dus voor mij ongeveer 7 jaar geleden dat ik mijn horloge heb afgedaan. (wat gaat de tijd toch snel )

› reageer

Hehe wist niet dat er blijkbaar zoveel mensendat deden Volgens mij was mijn horloge kapot, ben toen de telefoon gaan gebruiken en heb nooit meer echt de noodzaak gevoeld weer een horloge te kopen. Zal er denk ik wel nog een keer een halen, maar dat kan wel even duren.

› reageer

Toch niet ook zo'n 1 april grap?

In iedergeval hebben horloges het bij mij nooit lang vol gehouden, meestal gingen die stuk omdat het mij irriteerde en ik er continu aan zat te friemelen. Ik heb echt een hekel aan oorbellen, kettinkjes en ringen. Het mobieltje is wel een uitkomt, want sinds dien weet ik hoe laat het is tenzij de batterijen leeg zijn.

› reageer

Ik kan er niet tegen als ik geen horloge aan mijn pols heb hangen. Tijd op mijn mobieltje staat ook vaak verkeerd.

› reageer

Ik word gek zonder horloge . En ik kijk toch makkelijker op mijn pols dan dat ik eerst mijn gsm moet pakken

Nee hoor, geef mij maar een horloge .

› reageer

Dan behoor je b lijkbaar tot 1 van de weinigen.

› reageer

Yep, ik draag ook geen horloge meer sinds ik de GSm bij me heb.

En ik kan zowel cijfers als wijzers instellen, en de datum zien.
Nu nog muziek, foto's, TV, email etc op de GSM en de TV, PC, stereo etc kunnen ook weg...

› reageer

Wat een onzin, een horloge is voor mij meer voor de bling-bling dan voor de tijd hoor Ik heb ze beide

› reageer

Ik heb nog altijd een horloge gehad tot vorig jaar zomer, toen ben ik m kwijt geraakt op vakantie. Nooit de behoeft gehad om een nieuwe aan te schaffen

› reageer

Ik ook al jaren geen horloge meer.
Telefoon vind ik veel makkelijker; gelijk even kijken in de agenda wat er voor notities/herinneringen staan, en ff kijken of je nog een oproep/smsje hebt gemist oid.

› reageer

Ik heb ook nadat m'n Swatch'je gewassen is alleen nog maar mn mobiel gebruikt en het bevalt prima.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.