Review door Roberto Bucovaz
04 February 2023, 13:18Een bedrijf dat zaken niet op orde heeft. Administratief, in contact met klanten. Het regelen van account wijzigingen en zelfs het opzeggen van mijn contract lukt lebara NIET.
De verantwoordelijke leidinggevenden verbergen zich ver achter in het kantoor. En de frontoffice is niet capabel genoeg, of heeft niet genoeg middelen om gevraagde zaken op te lossen. ECHT EEN WAARDELOOS BEDRIJF
Review door Anonieme gebruiker
08 December 2022, 16:101 Lebara .doen niet wat ze beloven, wat ze beweren op hun website dat ze binnen 48 uur reageren op je klacht. Aangetekende brief wordt ook niet op gereageerd en je klachten worden niet opgelost.
2.Tweemaal beloofde code werd niet gestuurd, willen alleen incasseren.
3. Blokkeren je zelf gekochte nieuwe simkaart in plaats van activeren.
4. Omdat je geen code kan invullen die niet is verstuurd door Lebara, heb je ook geen verdere toegang op je account pagina waardoor je geen gegevens meer kunt inzien en het recht je wordt ontnomen om te annuleren, op te zeggen, de facturen in te kijken.
5. Administratie en de werkwijze klopt niet, klantenservice helpt je niet
6. kortom leveren niet de dienst, onthouden mij van mijn rechten als consument en sturen een incassobureau op je af die zij een heel ander verhaal hebben verteld met spook facturen van een andere datum die je dan moet betalen terwijl je meer dan twee maanden al geen gebruik heb kunnen maken omdat er geen geactiveerde simkaart is!
Grote teleurstelling en onrechtvaardige werkwijze van Lebara.
Review door K.althuis
06 August 2021, 15:23Deze hele week geen netwerk dat is heel lastig ik erger mij dood .
Je kan niet bellen maar ze kunnen mij ook iets bereiken .
Wanneer word dit verholpen .
Review door Henri
29 May 2021, 18:02Immens slecht bedrijf. Al maanden geleden opgezegd maar ze blijven voorfactureren. Bellen biedt ook geen oplossing
Review door Anonieme gebruiker
05 February 2021, 12:29Op 29-09-2020 activeerde ik een Lebara prepaid sim met tfnnr +XXXXXXXXXXX.
Ik las op de Lebara website:
Hoelang is mijn beltegoed geldig? (Prepaid)
Beltegoed van Lebara is onbeperkt houdbaar. Wel moet er eens per
90 dagen gebruik gemaakt worden van een betaalde dienst
(SMS/Bellen/Data) anders worden je diensten geblokkeerd. Daarna
heb je 30 dagen de tijd om op te waarderen voordat je
telefoonnummer komt te vervallen.
Echter ontving ik een SMS van Lebara dat ik de voicemail opnieuw in moest stellen. Dat probeerde ik op 14-12-2020 te doen maar ik kreeg de melding dat ik geen beltegoed zou hebben.
14-12-2020 is ruim binnen de genoemde 90 dagen. Toch was mijn beltegoed geblokkeerd.
Ik zond een aantal e-mails naar Lebara maar mocht geen enkele reactie ontvangen.
Ik probeerde de "chat" functie herhaaldelijk maar ik werd steeds in cirkels geleid.
Uiteindelijk slaagde ik erin om contact met Lebara te leggen via de "chat" functie.
Ik zond, via de "chat" functie, een keurig bericht met alle benodigde informatie.
Helaas kon of wilde de medewerker van Lebara mijn tekst niet lezen. Hij bedreef een afschuif beleid, vertelde aperte onzin en had maar één boodschap: "Jij moet opwaarderen; opwaarderen".
Terwijl uit mijn tekst duidelijk was dat ik beltegoed had en niet gebeld of opgewaardeerd heb bleef de man vragen wanneer ik voor het laatst naar het buitenland gebeld had en wanneer ik voor het laatst opgewaardeerd had.
Toen ik de man verzocht om mijn bericht te lezen meende hij "Als jij mijn vragen niet beantwoordt kan ik jou niet helpen".
Zijn streven was er echter bepaald niet op gericht mij te helpen maar om van me af te komen. De boodschap was "Jij moet opwaarderen".
Toen ik nogmaals schreef dat ik beltegoed zou moeten hebben schreef hij mij "Jij moet opwaarderen; jij hebt nooit beltegoed gehad".
Ik schreef nog maar eens dat ik beltegoed zou moeten hebben omdat ik de SIM met beltegoed gekocht heb en dat de beltegoed computer van Lebara, na activatie van de SIM, mijn beltegoed keurig meldde.
"Nee jij hebt nooit beltegoed gehad, ik kan dat hier zien; jij moet opwaarderen; onze diensten zijn niet gratis".
Ik schreef nóg maar eens dat ik de SIM mét beltegoed gekocht had en dat de beltegoed computer van Lebara, na activatie van de SIM, mijn beltegoed keurig meldde.
"Dan moet jij maar bij de verkoper gaan klagen". "Jij moet opwaarderen".
Nadat ik uitgelegd had dat ik geen dispuut me de verkoper had maar het probleem bij Lebara zit werd de "chat" sessie zonder plichtplegingen beëindigd.
De feiten werden genegeerd en de man bleek onwillig of onbekwaam om het toch eenvoudige probleem te begrijpen. "Jij moet opwaarderen" was de boodschap.
In de hoop een andere medewerker te treffen startte ik een nieuwe "chat" sessie. Deze medewerker bleek minder beperkt maar ook daar was de boodschap "opwaarderen, want anders wordt het nummer afgesloten".
Nadat ik de kwestie nog maar eens uitgelegd had was de boodschap "We zullen het meenemen" en werd de "chat" sessie zonder plichtplegingen beëindigd.
Ook deze medewerker deed geen poging om het probleem op te lossen. Het beleid is kennelijk 'klanten wegwerken'.
Review door Fred
07 October 2020, 15:27Slecht. Ze incasseren meer dan je abbonement. Dit klopte voor mijn gevoel niet dus ben overgestapt en heb de sim kaart weg gelegd. Alsnog incasseren ze het abbonement maar ook extra kosten terwijl er geen data is verbruikt. Dit is schandalig. Voor mij geen lebara meer.
Review door Anonieme gebruiker
07 October 2020, 14:31In de algement voorwaarden (die we niet direct van ze hebben ontvangen maar die je via de website moet lezen) zeggen ze dat je je nummer en je geld verliest als je de telefoon niet vaak gebruikt.
Dat is ons gebeurt. Het ergste is dat mensen in hun klantenservice, wanneer je probeert te begrijpen waarom je in die situatie terecht bent gekomen, zich puur als robots zal gedragen.
Die herhalen dat je helemaal geen rechten hebt. Ze zullen zelfs tegen je zeggen dat ze waarschuwingen hebben gestuurd.
Omdat ik geen van hun waarschuwingen heb ontvangen, heb ik om een bewijs daarvan gevraagd.
En dat was bijna 'grappig': een persoon vertelde me dat ze 4 waarschuwingen hebben gestuurd, een andere persoon dat ze 2 waarschuwingen hebben gestuurd en aan de telefoon vertelde nog een andere persoon me dat ze 3 waarschuwingen hadden gestuurd!
Blijf uit de buurt van Lebara.
Als je een probleem heeft, liegen ze tegen je!
Ze zijn helemaal chaotisch en niet betrouwbaar
Review door jes
11 August 2020, 15:57prepaid kaart.. mijn dochter gebruikt alleen wifi, maar toch wordt er steeds 0.01 t/m 0.23 per dag eraf gebeld.. data
Review door Anonieme gebruiker
01 July 2020, 12:03Hele slechte service. Als je belt krijg je een bandje dat zegt nog 1 wachtende … dan nog meer dan 5 min wachten … dan nog meer dan 10 minuten wachten … en dan nog 15 minuten wachten. Tja, dan geef je wel op!
Het prepaid nummer was niet meer bekend … blijkt dat ze het zonder bericht afgesloten hadden omdat het een tijdje niet meer gebruikt is. Klopt niet want mijn dochter doet heel veel via wifi maar niet vaak via 4g. Echt heel slecht.
Review door M.
17 May 2020, 14:01Bel al enkele jaren met lebara one prepaid naar buitenland, is goedkoper als VoIP tarieven. Je hebt op het kpn netwerk goed bereik. Een abonnement bij lebara is ook voordelig voor 10 euro, echter is onbeperkt maar 3000 minuten en internet mb's worden zeer slecht berekend (net youfone) en een hele lage snelheid. Hopelijk verbeteren ze dit in de toekomst, dan kan het nog een goeie telecomaanbieder worden. We kunnen hier zeuren en zeiken over de providers maar elke aanbieder heeft wel wat te verbeteren. Goedkoop is meestal duurkoop, dus vergelijk goed en neem geen overhaaste beslissingen. Is je telefoon goed, neem sim-only lekker goedkoper.
Review door Helly
23 April 2020, 14:56Ben 3 jaar klant bij lebara, en wil een extra telefoonnummer als werk nr een abonnment aansluiten. En ze vragen hiervoor alsnog aansluitkosten. Ik verwacht als trouwe klant van Lebara wel beetje service. Kreeg kort af antwoord, helaas kunnen we niks doen.
Pech voor hun ze zijn nu een klant kwijt. Want met mijn lebara abonnment stap ik over naar een ander profider.
Review door Jolanda
24 March 2020, 17:11Twee sim only abonnementen met nummer behoud van Lebara over laten zetten naar een andere provider die ook nog eens goedkoper en beter is en die er voor heeft gezorgd dat de Lebara abonnementen zijn gestopt.
Blijkt het toch dat Lebara deze abonnementen door blijft berekenen.
Bekijk het maar Lebara! ik betaal echt niet voor iets van wat ik bij jullie niet meer heb.
Dikke doei!!!
Review door Harvangel
27 July 2019, 20:45Het kan niet anders of de geweldig positieve reacties die hier gepubliceerd worden komen van Lebara zelf. Met nepaccounts is veel te doen, zie recente schandalen rondom politieke partijen en popsterren. Lebara is een autistische organisatie die niet reageert op telefoontjes, emails of gewoon ouderwetse brieven. Wel geld ontvangen en geen enkele dienst, voor nog geen minuut, leveren dat zou onder het wetboek van strafrecht moeten vallen
Review door JoDriessen
20 July 2019, 10:34Bellen van uit het buitenland naar ander land als Nederland is niet mogelijk en als je daar over contact op neemt met Lebara krijg je geen antwoord.
Review door Harvangel
16 July 2019, 20:11In buitenland geen enkele keer kunnen bellen en geen internet. Geld gewoon weg. Ook op mijn brieven aan Lebara geen enkele response. Geen betrouwbare provider. Niet mee in zee gaan!
Review door Hunter
24 June 2019, 18:31Kan mij niet vinden in de slechte recensies over Lebara.
Super tevreden, goedkoop bellen.
Van mij de warme douche.
Review door Liesbeth
04 June 2019, 15:38Echt heel slecht. Het meest slechte bedrijf dat ik ooit heb meegemaakt. Ze bellen nooit terug, snappen niets. Ik ben veel geld en tijd kwijt geraakt. Nooit doen bij Lebara. Het is goedkoop maar het is de frustratie niet waard.
Review door Remo
11 December 2018, 10:50Sorry dat ik dit zeg! Als ik vergelijk met een andere provider, Zijn jullie erg slecht! En Waardeloos.
Dit is aleen maar een van de voorbeelden, ik kan ze blijven opnoemen! Ik heb gisteren de klantenservice gebeld, ik was de eerst persoon in de wacht lijn moest langer dan 24 min wachten, dit is niet de eerste keer! Jullie klantenservice is heel slecht jullie helpen niet snel!
En de 2e was ik na 24 min geholpen, dat dacht ik tenminste maar dat zegt de vrouw van klantenservice u heeft verkeerde afdeling gekozen bel maar even op nieuw! Wat belachelijk is dit!
Daarna heb ik de 2e keer gebeld weer 28 min gewacht! Was een man die opnam die vertelde, okal heb je de verkeerde afdeling gekozen. Iedereen kan je hier bij helpen,
Nou die man heeft niet mijn geholpen hij had er geen verstand er van! Dus Heb ik maar ophangen! Even later krijg ik een e-mail van dat er iets mis is gegaan met labera, In kort gezegd Zonder van mijn tijd 1 uur en jullie klantenservice is waardeloos!!!!!
Review door Ewald
11 October 2018, 15:23Voor 10 euro opgewaardeerd. 1 sms verstuurd van 2 korte regels. Beltegoed daarna 2 euro. Klacht ingediend bij Lebara. Exacte tijd en datum opwaarderen doorgegeven, ook datum en tijd sms. Daarna datum en tijd nieuw beltegoed. Ik zou bericht krijgen over mijn klacht. Nooit meer wat gehoord. Voelde mij opgelicht. Direct overgestapt. Die 2 euro mogen ze ook houden.
Review door Anonieme gebruiker
29 September 2018, 09:02Waardeloze sevice omdat ik een andere bundel heb opgewaardeerd is gewoon me overige 3 gb komen te vervallen nergens staat dit aangegeven ????????
Review door Lala
21 August 2018, 09:49Gebruik nu 10 dagen de Sim inkt. App is erg duidelijk en zeer overzichtelijk.
De klantenservice kan zeker verbetert worden door een cursus klantvriendelijkheid . Tele2 ( mijn vorige provider) had een veel betere en vriendelijkere service.
Verder doet wat het moet doen en ben tevreden tot dusver.
Review door JW
21 May 2018, 10:11Begin er niet aan, het is een start van doffe ellende, van slechte informatie, onjuiste acties en onwilligheid om het goed te willen oplossen. Bespaar de frustraties!
Review door Dirk
21 February 2018, 15:44Gebruik nu ruim een jaar Lebara One. Doordat Lebara op het KPN netwerl zit, heb ik bijna altijd prima bereik.
Af en toe bel ik naar de USA, ook dat gaat prima en lijkt niet duur te zijn. Tot dusver echt een aanrader!
Review door Willem van der Geest
10 January 2018, 15:42Bij aankoop van een Lebara kaart krijg je bij aankoop € 15,00 dat is bij de activeren van het nummer direct € 5,00 en bij de 1e opwaardering nogmaals € 5,00 en bij de 2e opwaardering de laatste € 5,0. Dit na registratie bij Lebara. Ik heb mij geregistreerd bij Lebara en via de telefoon gewoon opgewaardeerd voor € 10,00, echter geen gratis € 5,00 erbij gekregen. Ik heb toen gebeld en wat zegt de medewerker van Lebara u moet opwaarderen via u account, dan pas krijgt u de € 5,00 extra. Ik vroeg hem waar staat dat, dat staat nergens. Ik vind dit misleidend.... Ik zei het hem, echter met iets andere bewoording.
Vandaag even via mijn account opgewaardeerd, dus afwachten of de 1e € 5,00 en 2e € 5,00 erbij komen...
Ik ben benieuwd....
Review door Anonieme gebruiker
27 October 2017, 18:38I have used lebara for a long time but lately they are really fucked up they keep swiping all ur MB’s plus ur prepaid credit I think this company is a big scammmm something need to b done. Bullshit
Review door D. de Leest
18 September 2017, 11:27Bij lebara is je beltegoed is nooit zeker, lebara steelt dit gewoon. Lees de overige berichten.
Review door Anonieme gebruiker
26 July 2017, 01:13echt wat een kut provider! heb €20 op mijn account gezet om een stomme bundel te kopen van €15, kan ik hem niet opwaarderen. heb dus mijn bank gegevens ingevult en accepteert mijn kaart niet. ene elende na de ander. ben terug gegaan naar de winkel waar ik mijn sim heb gekocht om voor advies te vragen krijg ik een botte reactie, zoek maar op het internet. Heb uren op het internet gesurft kon niks vinden. Toen heb ik lebara zelf nog om hulpgevraagt en geen reactie gekregen. ik raad u aan niet een plan of sim te kopen hier.
data is sloom etc....
Review door Boris
25 December 2016, 14:43I don t understand how I get charged by Lebara ,yesterday night I had 5 euro credit and more than 300 MB and after a day without making any calls and connected to my own wifi , I checked my credit is 1,5 euro and 0 MB left!! Between the 24/12 and 25/12 i got charged for non reason!!!
Review door Tjeerd
24 May 2016, 22:56Ik heb nu al 5 jaar Lebara en ik heb al die jaren nog nooit problemen gehad met wat dan ook met Lebara!!
Ik vind dat ze vaak goede acties hebben waar ik graag gebruik van maak en daarom verbaasd het mij dat er zoveel mensen zijn die zeggen dat ze slechte ervaringen hebben met Lebara daar keek ik echt van op omdat ik zoals ik al eerder zei ik al 5 jaar bij Lebara ben en echt nog nooit enig probleem heb gehad en ik vind ze lekker voordelig vergeleken bij andere providers.
Ik hoop nu niet dat ik nu ook op eens problemen ga krijgen maar ik denk het niet.zo lang alles zo goed blijft gaan blijf ik bij Lebara.
Review door Anonieme gebruiker
12 March 2016, 19:32Ik heb tot nu toe nog niet veel problemen gehad met lebara. Alleen is het beltegoed wel snel op. Mobiel internet werkt alleen voor geen ene mallemoer. Ik kan alleen maar whatsappen voor de rest niets.
Review door H-W
03 February 2016, 16:44Na jaren klant te zijn geweest, elke 6 maanden trouw opwaarderen, ben ik dat één keer vergeten, en gelijk het nummer uit de lucht gehaald en niet meer terug te krijgen natuurlijk. Klantenservice denkt niet mee, die vinden het maar normaal dat het zomaar gaat. En een herinnerings-sms sturen dat je je tegoed weer eens moet opwaarderen, nee dat kan niet ... wat een ***^%$#$***-bedrijf, die zien mij nooit meer terug!
Review door Anne
24 November 2015, 15:07Hoi,
Net na ruim 15 minuten wachten iemand aan de telefoon gehad van Lebara. Blijkbaar heb ik 80 euro verbruikt aan internet. Niet wetend dat mijn 1GB internet tegoed al op was (na 30 dagen altijd niet meer geldig). Daarvan krijg je geen melding dus moet je dat zelf bijhouden???
Tijdens die 30 dagen "beltegoed" opgewaardeerd naar 30=80 euro, wat na het aflopen van die 1GB dus verbruikt werd door internet gebruik, zonder dat ik dat wist. Voor 49cent per MB!!! belachelijk duur voor niet buiten je bundel maar van je "beltegoed"!
Ik snap het, ergens staat dit allemaal in kleine letters en op verschillende plekken op de website van Lebara. Maar ik ben er klaar mee.
Review door bram Brantjes
13 August 2015, 12:08Lebara maakt reclame dat je goedkoop kun bellen met het buitenland. Nou daar klopt niets van. Bel niet naar Afrika daar is het gewoon onjuist. Het werkt daar voor een normaal tarief. Gewoon duur dus
Review door stelt w
14 July 2015, 16:01Beltegoed opgewaardeerd en niet gebeld en Beltegoed is op omdat er internet is gebruikt via mijn eigen wifi en dan moet ik aan lebara betalen dus dubbel en veel duurder.
zonder Beltegoed wekt internet ook dus kost het niets meer dus ook geen Beltegoed nodig om te surfen.
dus mijn conclusie is dat lebara Beltegoed onrechtmatig afschrijven
Review door Remko
04 March 2015, 20:56Wat een AFRADER!!
Verkeerde voorlichting (de enig goeie is lebara one, de rest is afzetterij voor afzetter prijzen) Maar daarnaast ook bij Lebara one word je afgezet. Halve waarheden (gratis bellen naar andere lebara users) beltegoed VERDWIJNT, zonder te gebruiken.
Kortom WEGBLIJVEN.
ALTERNATIEF:
Symio (in NL) is een veel beter keus.
Goeie klantenservice, goeie tarieven. Duidelijk en eerlijk.
TOPPER
Review door Gert
25 January 2015, 23:04Ik snap niet waar alle negatieve reviews over Lebara vandaan komen. Zelf gebruik ik sinds kort Lebara One. De dekking is nagenoeg perfect (KPN netwerk) en de kosten zijn zéér laag!
En ja, je moet niet zeuren over het feit dat je slechts zeven dagen gratis kunt bellen met andere Lebara-gebruikers. Daar schaf je het niet voor aan toch? Dan ben je geen gebruiker, maar een profiteur. Ik gebruik Lebara omdat ik op die manier goedkoop met mijn dochter in Engeland kan bellen en dat lukt PRIMA!
Aanrader!!
Review door Emmanuel
16 January 2015, 10:04Ik heb al veel jaren lebara. Ik heb altijd overal ongeveer 1-3 streepjes bereik. In een hoog gebouw 4-5. Mijn beltegoed word gewoon verslind zodra ik ook maar iets bel. Als ik een ander Lebara nummer bel is het inderdaad gratis zolang je beltegoed er op hebt gezet en dit duurt ook maar 7 dagen.
Dit werd mij op een zeer onprofessionele manier uitgelegd door de klantendienst (waar je ook voor moet betalen om ze te kunnen spreken). JE KUNT MAAR TOT 7 DAGEN NA OPWAARDERING GRATIS MET ANDERE LEBARA NUMMERS BELLEN. Je bent dus sowieso verplicht iedere 7 dagen op te waarderen.
Review door Anonieme gebruiker
19 August 2014, 22:39Echt alleen maar ellende gehad met deze provider. Dagen zonder internet gezeten, minimaal 5 keer met de klantenservice aan de lijn gehangen maar je probleem wordt gewoonweg niet serieus genomen, altijd doen alsof het jouw eigen domme schuld is. Bij mailtjes naar de klantenservice kreeg ik een mail terug met alleen maar html code. Echt een zooitje. Toen ze vertelden dat de technicus er pas over een week naar zou kijken ben ik afgehaakt. Overgestapt naar andere provider, werkte direct als een trein!
Review door Marc
01 July 2013, 07:36Een dik tevreden klant van Lebara. De service is goed, helder en onomwonden duidelijk. Erg vriendelijke meid die me te woord stond. Ik had een een verlopen pre paid kaart gekocht en kon die zonder moeite omwisselen bij de winkel in eerste instantie, maar ze bod gelijk aan om het via hun te regelen. Verloop was verder goed. De dekking is hier op de wadden wel eens wat minder, maar daar heeft iedere provider last van, maar voor mij is het goed genoeg. De tarieven zijn natuurlijk geweldig, daar kunnen een boel providers nog wat van leren. Gewoon eerlijke dienstverlening tegen een scherpe prijs zonder het gevoel dat men je een poot uit wilt trekken.