Van de makers van Logo Gaslicht
Wellicht ken je ons al van energievergelijkingssite Gaslicht.com?
Op bellen.com helpen we jou ook te besparen op je telefoons en abonnementen!
Onafhankelijk advies, de beste keuze
Ben Woldring
Wij vergelijken al
25
jaar
Vergelijk en kies de beste deal

Simpel reviews en ervaringen

Om je te helpen bij de keuze voor de mobiele provider die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Simpel geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews over Simpel. Is Simpel je huidige mobiele aanbieder en wil je zelf een ervaring en/of review over deze provider plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.

Klantervaringen over Simpel

    2
    Klachtenafhandeling: 1
    Facturering: 2
    Bestelproces: n.v.t.
    Prijsstelling: 2
    Bereik/dekking: 7
    Klantenservice: 1
    Online dienstverlening: 1
    Michiel 13-11-2023 - 14:34

    Afgelopen zaterdag in 39 minuten opeens 50 euro boven m'n bundel gegaan. 1 keer waarschuwing voor 80% bundel, de waarschuwing voor 100% er direct achteraan. Daar kun je niet op anticiperen. Er zijn 3 topics hierover op de Simpel-community met vele ‘slachtoffers’, allemaal afgelopen zaterdag. M.i. is hier sprake geweest van een systeemstoring ofzo. Via de klantenservice-app (nou ja, service...) krijg ik alleen standaard antwoorden dat het allemaal klopt en ik de voorwaarden maar beter moet lezen. Maar ik vind het te toevallig dat er zeker 20 gevallen zijn in 1 dag en dit is iets wat nooit en te nimmer gebeurt. NIET ACCEPTABEL.

    • Basis abonnement is betaalbaar
    • Klantenservice levert alles behalve service....
    3
    Prijsstelling: 5
    Klantenservice: 1
    Online dienstverlening: 1
    Klachtenafhandeling: 1
    Facturering: 3
    Bestelproces: n.v.t.
    Bereik/dekking: 8
    Charlotte 3-11-2023 - 12:33

    Na jaren lang klant te zijn, krijg ik ineens een rekening van €50,00 omdat ik boven mijn datalimiet zou zitten. Ik gebruik al jaren minder data dan mijn bundel en nu spontaan ver er boven, terwijl mijn telefoon in mijn tas zat en ik aan het werk was?! Voor mij nu dus heel onbetrouwbaar en klantenservice luistert niet en denkt niet mee. Standaard flutantwoorden en ook op een neerbuigende toon. Ik ben inmiddels overgestapt!

    • Bereik was altijd prima
    • Klantenservice moet beter luisteren naar het probleem en oplossingsgericht zijn ipv standaard antwoorden te geven.
    5
    Bereik/dekking: 1
    Bestelproces: 10
    Klachtenafhandeling: 2
    Online dienstverlening: 2
    Klantenservice: 2
    Facturering: 10
    Prijsstelling: 10
    Betty van Hulzen 19-10-2023 - 05:56

    Tot voor kort zeer tevreden over Simpel, maar sinds weken zeer slecht bereik binnenshuis. Niet kunnen bellen, niet gebeld kunnen worden, haperende, wegvallende verbinding, geen SMS kunnen ontvangen, wat bij 2 factor authenticatie zeer vervelend is. Klantenservice meerdere keren gebeld. Éen van de keren een zeer onvriendelijke medewerker. Stappenplan doorlopen. Technische dienst zou het met de verzamelde gegevens uitzoeken. Niets meer gehoord.

    • Veel voor weinig geld.
    • Dekking en kkantvriendelijkheid.
    4
    Facturering: 7
    Klachtenafhandeling: 1
    Prijsstelling: 7
    Bereik/dekking: 1
    Online dienstverlening: 1
    Klantenservice: 1
    Bestelproces: 7
    Eric 13-10-2023 - 12:35

    Zeer slechte dekking, gesprekken vallen weg of de verbinding wordt verbroken.
    Klachten worden niet serieus genomen en niet afgehandeld.

    • Geen
    • Betere landelijke dekking en klachten beter afhandelen
    4
    Online dienstverlening: 2
    Prijsstelling: 9
    Facturering: 7
    Bestelproces: 7
    Klachtenafhandeling: 1
    Klantenservice: 1
    Bereik/dekking: 2
    Reinier 7-10-2023 - 06:51

    Geen contactnummer klantenservice, gewoon niet te bereikbaar. Slechte dekking ten opzichte van KPN netwerk.

    • goedkoop veel data (mb's)
    • betere dekking regelen in dicht bevolk gebied.
    5
    Bestelproces: 9
    Klantenservice: 4
    Bereik/dekking: 8
    Prijsstelling: n.v.t.
    Facturering: 2
    Klachtenafhandeling: 4
    Online dienstverlening: 4
    H. Ramrekha 21-9-2023 - 16:04

    Netwerk is onbetrouwbaar. Bij het opladen van mijn telefoon gaan er mb's eraf. Daarnaast heb ik gemerkt dat wanneer je een WiFi verbinding gebruikt, plotseling die verbinding verdwijnt ! Dus weer mb's gebruik ! Op deze wijze overschrijd je heel makkelijk je abbonement bundel. Kassa voor Simpel. Ik vermoed dat ze het opzettelijk zo spelen. Het komt heel dicht bij bedrog !!!

    3
    Klachtenafhandeling: 1
    Bereik/dekking: 5
    Prijsstelling: 5
    Bestelproces: 5
    Facturering: 1
    Klantenservice: 1
    Online dienstverlening: 1
    An 22-8-2023 - 18:03

    Simpel heeft zijn administratie niet op orde en laat de klant daar voor opdraaien. Zeer onvriendelijke, brutale medewerker die niet luisterde en er helemaal niets van begreep. Kortom nooit bij Simpel beginnen.

    3
    Facturering: 1
    Klantenservice: 1
    Bestelproces: 1
    Online dienstverlening: 1
    Klachtenafhandeling: 1
    Prijsstelling: 8
    Bereik/dekking: 5
    M.J. Kok 29-11-2022 - 00:32

    Zolang alles goed gaat en je geen problemen hebt is het lekker goedkoop. Doch mijn broer zat bij simpel en overleed vorig jaar met de kerst. Dat heb ik toen schriftelijk doorgegeven met een overlijdensakte erbij, doch de incosso's bleven gewoon doorgaan. Toen in mei een aangetekende brief gestuurd, ik kreeg excuses en ze zouden het geld terug storten, wel daar zit ik nu nog steeds op te wachten. Simpel heeft dus een verdienmodel die over lijken gaat, letterlijk.
    Ik had zelf ook een abonnement met simpel, deze opgezegd, keurig een bevestiging gehad dat mijn abonnement op die en die datum afgelopen zou zijn, doch ze blijven evengoed gewoon incasseren. Oplichterszooi dat over lijken gaat dus.

    • Niet kunnen ontdekken.
    • Misschien zou het handig zijn een klantenservice te beginnen.
    8
    Bestelproces: 4
    Prijsstelling: 9
    Klachtenafhandeling: 8
    Online dienstverlening: 6
    Bereik/dekking: 9
    Facturering: 9
    Klantenservice: 8
    Ik raad Simpel aan
    Titus 24-9-2022 - 20:57

    Gebruikt T-Mobile netwerk. Op een aantal plaatsen waar ik met bv KPN geen dekking had, via dit netwerk wél.
    Onverslaanbaar qua tarieven.

    Kinderen hebben per ongeluk hoge datakosten gemaakt (factuur 70 euro op abonnement van 2,50). Dit bedrag is door vriendelijk vragen en uitleg keurig door de klantenservice als eenmalige gunst gematigd. Sindsdien zelf dataplafond (niet gratis) aangezet en e.e.a. op de telefoon zelf ingesteld.

    Inmiddels naast 3 kinderen ook een echtgenote over naar Simpel!

    Wat niet goed gaat:

    Dataplafond is minimaal 10 euro. Dus beperkt zinvol op een abonnement van 2,50.

    Cashback (15 euro om de aansluitkosten te matigen) gaat bijna altijd mis!

    Je mag abonnement maandelijks aanpassen. Echter bij elke aanpassing wordt een ander prijsregime gehanteerd dan bij afsluiten. Dus na een maandje ophogen i.v.m. vakantie kan het zijn dat als je je abonnement weer terugzet wel ineens fors meer kwijt bent. (Voorbeeld: het genoemde abonnement van 2,50 zou dan ineens 4,50 kosten voor dezelfde minuten/data). Bij bijvoorbeeld Tele2 hou je altijd het prijsregime zoals dat was ten tijde van afsluiten. Dat zou eerlijker zijn. (Dat is de enige reden waarom ikzelf nu nog bij Tele2 blijf).

    Zoals bij elke provider is buiten de bundel gebruiken extreem duur. Ik zie er veel klachten over. Maar die mensen moeten niet zeuren het is altijd eigen vergissing. Dat kan je - als je zelf je dataplafond niet aanzet om die 50 cent te besparen - Simpel niet aanrekenen.
    De meeste lage scores zijn gewoon ordinaire rancune over hun eigen fouten.

    • Goede dekking
    • Klantenservice naar tevredenheid
    • Scherpe prijzen
    • Dataplafond moet meteen na overschrijden bundel aangaan.
    • Nog beter: bundel op -> geen internet -> ook geen extra kosten
    • Eerlijker prijzen hanteren bij wisselen bundels binnen je abonnement.
    4
    Klantenservice: 1
    Facturering: 10
    Online dienstverlening: 1
    Bestelproces: 10
    Klachtenafhandeling: 1
    Bereik/dekking: 1
    Prijsstelling: 5
    K.C. Krab 12-7-2022 - 17:45

    De dekking is abominabel slecht. Het is onmogelijk om fatsoenlijk vanuit mijn huis een telefoongesprek te voeren. Haperend probeer ik in contact te blijven met mijn simpel verbinding , tot dat het onmogelijk is om überhaupt een verbinding te maken. Mijn internet doet het geweldig, voor je het weet ben je door de Mb’s heen! Terwijl mijn verbruik minimalistische is. Heb daar geen goed gevoel over. Je. Krijgt voor wat je betaald! Een matige provider met een matige klantenservice! Als je een klacht indient krijg je als antwoord, wij doen ons best om voor iedereen de kwaliteit hoog te houden, maar er zijn altijd plekken waarop dat lastig is! Aldus Jasper van klantenservice. U bent dus gewaarschuwd! Zit u toevallig op zo’n plek neem dan een iets duurder abonnement bij een provider die het wel kan waarmaken! Met de hartelijke groet aan J.

    • Geen
    • Neem uw klanten serieus!

Vergelijk en kies de beste deal

Op Bellen.com vergelijken we gratis alle Sim Only pakketten en providers. Geef aan wat je belangrijk vindt, wij zetten dat op een rijtje. Dan kun jij gemakkelijk een keuze maken.