GSM.nl reviews
Review door Anonieme gebruiker
09 February 2021, 11:29Ik heb een iphone pro besteld via gsm, en ik wacht nu meerdan 2 maanden en heb nog niks ontvangen. Ik bel ze elke week, ze zeggen elke week volgende week wordt geleverd.
Review door Anonieme gebruiker
23 August 2018, 12:15Powerbank besteld maar deze werkte niet. Teruggestuurd wat 13 euro kostte. Een aantal keren gemaild dat ik mijn geld terug wilde maar na 14 dagen werd nog steeds beweerd dat het pakket niet was toegekomen. Twee maal het bewijs van verzending verstuurd. Het verwittigd dat ik juridische stappen zou ondernemen en dat ze tevens wettelijk verplicht zijn mijn verzendkosten ook te vergoeden. Na minder dan een week stond de kost van de powerbank + verzendkost op mijn bankrekening. Nooit meer GSM.nl
Review door chris
11 March 2016, 15:47laatste keer dat ik daar iets bestel.na 3 weken nog steeds mn bestelling niet verstuurd.alleen beloftes maken maar niks na komen.steeds de geplande aflever datum verschuiven zonder dat door te geven
Review door Biervliet
05 January 2016, 20:27Inmiddels doe ik al jaren mijn verlengingsaanvragen via GSM.NL door de leuke cadeau's en acties. Website is duidelijk en er heeft een nog makkelijker service plaatsgevonden voor een verlenging. Scheelt papierenwerk. Nu had ik het verkeerde artikel ontvangen waar zij meteen achteraan zijn gegaan en uitstekend hebben opgelost. Zij zijn vanaf het begin tot aan het eind gedurende je aanvraag of verlenging constant in contact met jou als klant. Geweldige service dus.
Review door verhoef40
27 July 2011, 20:24Alles perfect gelopen. Was voor een abbo in combinatie met C2-01 en LDC TV gegaan. Zondagavond besteld, woensdag alles in huis. Nummerbehoud perfect geregeld.
Review door Mocelet
27 November 2010, 18:58Medewerkers zijn zeer slecht op de hoogte van zowel hun eigen telecomproduct als die van een ander.
Review door nickdijhuis
24 January 2006, 16:52Ja ik heb dus alle reacties gelezen en ben het er niet helemaal mee eens, het enige wat bij mij wat langer duurde was het terug krijgen van wat geld (slechts € 3,48);
Verder was de dame die ik aan de telefoon sprak behoorlijk op de hoogte van alle abonnementen en toestellen en nu ik mijn k750i heb (binnen 5 werkdagen geleverd) blijkt het toch de juiste keus voor mij. Ik wilde eerst de 6230i, maar deze camera van de k750 is echt veel beter.
Verder vind ik de website ten opzichte van het verleden stukken beter worden, hij is soms nog wel wat aan de trage kant.
Review door mcolsters
25 November 2005, 09:27Zeer ontevreden over de nabehandeling. Na een bestelling heb ik nog zeker 4 mailtjes met een vraag verzonden. Hier wordt domweg niet op gereageerd. (De prijzen van een telefoon werden 1 dag na dat ik besteld had ineens veel lager. De levertijd van de telefoon zou 2 weken gaan bedragen dus ik gaf aan dat ik het wel zo eerlijk vond dat ik ook het nieuwe, lagere bedrag ging betalen.) Hierdoor heb ik dus het idee dat ze maar gewoon niet reageren omdat dat lekker makkelijk is!
PS: Toen ik tussendoor een mailtje stuurde of ze mijn mailtjes hadden gelezen kreeg ik meteen (binnen halve dag) de reactie "Sorry meneer maar wij weten niet over welke e-mail u het heeft."
Kortom: Ik ben redelijk teleurgesteld!
Review door grandmaster_d
31 October 2005, 12:08Ik ben twee weken geleden ook gevallen voor de spectaculaire Nokia 8800 icm KPN abonnement actie.
De afhandeling en communicatie omtrent deze aanbieding en naar mij als klant toe waren ronduit van oplichtersniveau.
Ze maken een aanbieding die ze niet bereid zijn te leveren. Ze liegen of dwalen over een op=op wat nergens vermeld of in beeld staat. Ze schepen je na meer dan een week af met een mailtje waar kennelijk lang over na is gedacht (moet zo overtuigend mogelijk zijn natuurlijk om al die gedupeerden af te schepen)
Uiteindelijk nadat ik hier het forum vond heb ik gedacht, ok de 8800 gaan ze niet leveren. Daarom heb ik als reactie om een alernatief gevraagd.
Ook op mijn verzoek een alternatief te bieden is totaal niet meer gereageerd!!
Al met al extreem teleurgesteld...
Review door TnT
24 October 2005, 11:18Zeer slechte info op website. Bestelling door shop geannulleerd zonder overleg met klant. Aan de telefoon wordt onjuiste info gegeven.
Er valt maar 1 ding te zeggen over deze shop:
[b]Nooit meer iets bestellen bij GSM.nl, dit is een wel ZEER ONBETROUWBARE shop[/b]
Nog nooit zoiets meegemaakt bij een andere shop.
Review door Le0032
23 October 2005, 20:09Natuurlijk stond gsm.nl al langer als een van de mindere webshops te boek, maar door de zeer aantrekkelijke aanbieding, de 9300 met
een flex abo gratis, toch maar wel besteld.
Helemaal geen communicatie van hun kant, lange wachttijd bij 0900-nummer en weliswaar een vriendelijke medewerkster maar geen enkele kennis van (telecom)zaken. Kwam niet meer aanmerking, kreeg dat via een mail 4 dagen later nog even ingepeperd. Toch wel een webshop die sluw en arrogant en zeer veel moeite heeft om afspraken na te komen. Website onoverzichtelijk en weinig informatie.
Review door ML©
23 October 2005, 15:17Nokia 8800 besteld, maar kreeg uiteraard te horen dat ie was uitverkocht..zou een alternatief worden aangeboden, maar is niet gebeurt..
Review door GREENGOBL
22 October 2005, 20:04Ook ik had de 8800 besteld in de weekendactie. Natuurlijk niets ontvangen en afgedankt met een simpel emailtje. De aanbiedingen van het weekend daarom waren niet spectaculair zoals in de email werd aangekondigd.
Review door maria breedspleet
22 October 2005, 01:56Ook mee trachten te doen om wat te bemachtigen; ook nul op rekest.
Je wordt idd aanm het lijntje gehouden en als je een mail stuurt met de vraag gebeurt er wat, dan krijg je idd te horen dat je order niet doorgaat (na drie telefoontjes naar dat k*t 0900 nummer). Vandaar bereikbaarheid ook matig, want 0900 moet sowieso uitgebannen worden.
Info website veruit ontoereikend; iets aanbieden en dan niet waar kunnen maken met als excuus op=op.
Review door ring_Rik
22 October 2005, 01:48Zaterdag heb ik besteld. Tot donderdag duurde het tot er een reactie kwam: Op=Op. Geen alternatief aanbod, wel het nieuwe motto van GSM.NL: nieuw weekend, weer een kans. Nou daar word je niet vrolijk van!
Website krijgt van mij ook een onvoldoende, er stond niets over op=op... Toch verschuild de shop hierachter bij het niet waar kunnen maken van beloftes.
Typich geval van een dooie mus!
Review door B0MBACI
21 October 2005, 19:24Bestelling geplaatst tijdens de weekend acties,
geen bericht over gehad over de bestelling na 3 dagen, gewacht daarna heb ik zelf gebeld en werd vermeld dat ik niet in aanmerking kwam voor het toestel.
Nou mooi zou een alternatief aangeboden krijgen. Kreeg 4 dagen later mail dat mn bestelling niet doorging en dat ik volgende weekend aanbieding het kon proberen. Dus heb geen alternatief aangeboden gekregen. Had ondertussen ook 2 mails gestuurd voor nadere toelichting werd niet op geantwoord.
Review door pinokkia
21 October 2005, 18:08Ik heb met de vorige week aan de weekend actie meegedaan. Ze hadden een nokia 8800 icm flexibel abonnement voor 0 euro in de aanbieding. Helaas heeft niemand inderdaad de nokia 8800 gekregen. Als alternatief zouden per email een ander toestel aanbieden. Maar nee helaas dat zelf niet. Ga geen beloften tegen klanten doen als je het niet waar kan maken. Ik vond het altijd een goed bedrijf. Maar na deze actie begint het bedrijf zich waardeloos te gedragen. Zelfs J***** heeft me NIET teruggebeld. (tot 3x toe voicemail ingesproken)
Als gsm.nl zo reclame wilt maken. Vind ik het een WAARDELOOS bedrijf!!!!!!!
Review door Joenes1
21 October 2005, 10:09Ook na aanleiding van de weekendaktie. Eerst beloven ze dat ze met een alternatief komen, vervolgens hoor je even niks meer waarna je een standaard mail krijgt dat je het het volgende weekend maar weer moet proberen. Jammer, maar ik ga het zeker niet nog een keer proberen.
Review door Sjuppie
20 October 2005, 23:19Naar aanleiding van de Speciale Weekend actie, ook maar even ingevuld. Slechte gang van zaken vind ik dit! Hopelijk trekken ze zich iets aan van al deze shop surveys en worden ze eens met de neus op de feiten gedrukt!
Review door Dubrock
20 October 2005, 23:10Naar aanleiding van de Speciale Weekend Aanbieding en een eerdere beslling kan ik niet anders zeggen dan dat de praktijken van gsm.nl neigen tot oplichting. Ze bieden zaken aan op de site die bij nader inzien altijd anders zijn. Of het extreem hoge verzendkosten zijn, acties die niet vergeven worden. Toestellen die op zijn, maar toch nog steeds te koop. Op mail wordt redelijk gereageerd alleen worden je vragen ontweken, je krijgt alleen een standaardantwoord terug. Kortom bezint eer ge begint!!!!!!
Review door Martijn Kruk
20 October 2005, 23:10Ik heb meegedaan aan een spectaculaire OP=OP aanbieding van GSM.nl.
Ik heb mijn bestelling geplaatst. Paar dagen later kreeg ik een maitje met de mededeling dat de telefoon niet voorradig was, maar wel was besteld. Goede service.............,maar helaas valse hoop. Weer een paar dagen later kreeg ik een e-mail met de boodschap dat ik de telefoon niet zal krijgen, maar! komend weekend is er weer een spectaculaire aanbieding. Mijn gegevens moet ik opnieuw opsturen. GSM.nl denk dus dat ik niks beters te doen hebt.
Review door sierdw
20 October 2005, 21:54Naar aanleiding van [url=http://www.telecomvergelijker.nl/shop/31/forum/?thread_id=12786]deze[/url] actie, een (zeer) slechte afhandeling van de bestelling. Je wordt gewoon afgescheept met een standaard email: 'Aanbieding is op, jammer voor je joh'.
Zal volgende keer extra goed nadenken voordat ik weer iets ga bestellen bij gsm.nl.
Review door scorpio81
18 October 2005, 20:14Na een abbo bij kpn via gsm.nl overgeschakeld naar t-mobile. Op het contract duidelijk gezet dat dit pas op 8 December in kan gaan. Contract werd door gsm.nl al op 6 Oktober ingeschakeld met als gevolg dat ik twee abbonnementen had.
Na vele mailtjes en telefoontjes kreeg ik ieder keer te horen dat ik in vraag en antwoord op de site had moeten kijken. Daar stond duidelijk dat via t-mobile het nummer niet geporteerd kon worden (althans niet op een speciale datum). Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op want als je geen vragen hebt kijk je hier niet naar.
Uiteindelijk heb ik wel de twee maanden abbokosten vergoed gekregen, maar dit heeft me heel wat tijd gekost. Van mij krijgt gsm.nl een dikke onvoldoende!
Review door to_on
14 October 2005, 17:08ik heb in augustus een motorola v360 besteld
de simkaart kwam na een week en het abonement starte
ik heb nou al 3 maanden 20 euro moeten betalen en ik heb nog steeds geen telefoon. hij zou in septermber binnen komen. op www.newmobile.nl staat dat hij op 8 september binnen was op gsm.nl maar als ik ze een mail stuur over anderhalve week is hij binnen. anderhalve week later nog steeds niks binnen.
ik bestel daar NOOIT iets meer.
Review door speedmaster1975
10 October 2005, 16:55Het enige goede punt dit ik kan bedenken was de scherpe Telfort Sim-only actie van EUR 2.50 per maand. Daarna ging het gruwelijk mis.
Ik stuur mijn spullen op en hoor een dag niets.
Mailtje sturen; automatische mail terug. Op mijn mail die IK verstuurde heeft nooit iemand op gereageerd.
Mail van hun na 6 dagen; ik heb vergeten te ondertekenen! STOM van mij: zelfde dag getekend terug gemaild.
Daarna weer een paar dagen wachten en mails gestuurd waar ik nooit antwoord op krijg ondanks het geautomatiseerde mailtje die claimt dat je binnen 1 a 2 werkdagen antwoord krijgt (is nog niet concreet trouwens: 1 a 2 )
Uiteindelijk krijg ik een mailtje dat zij het niet hebben kunnen aansluiten omdat de aktie was afgelopen. Ze hebben Nota Bene 5 dagen de tijd gehad om de aanvraag in te dienen!
Weer een week later krijg ik een Direct Mail van hun dat ik een aanbieding moet uitkiezen en deze DIEN aan te sluiten. Mail stond vol taal, stijl en tikfouten. De aanhef was niet ingevuld.
Errug slecht. En ik heb aardig wat ervaring met webshops. Maar dit is echt heel slect.
Review door antispam
11 September 2005, 20:45Had ongeveer twee maanden geleden een abo i.c.m. een PC en een toestel besteld. Na drie maal leveringsuitsteld te hebben gedaan en een klacht te hebben ingediend, zijn de producten pas opgeleverd. Gelukkig kon ik een toestel van een vriend lenen om bereikbaar te blijven.
Review door pedros
07 September 2005, 22:03hallo ik heb 23-06-05 via hotsms.com een mobiel abonnement besteld .
dit was een aanbieding in combinatie met een pc + beeldscherm + een sony ericson de aanbieding op de site was geldig tot 29-06-05 23.59 uur .de telefoon heb ik reeds 2maanden in mijn bezit en het abonnement van debitel is al 2x afgehouden , maar nog steeds geen pc . ik heb al verschillende emails gestuurd en gebeld maar hun zeggen dat de computers nog niet binnen zijn ,of de computers waren niet in orde . ik vind dit geen manier van zaken doen . ik hoop hiermee dat ik alsnog mijn pc krijg waar ik recht op heb
in hun slogan zeggen ze de klant is koning .laten ze dat alstublief waarmaken b.v.d. mijn adres is bij hun bekend
Review door luc432
07 September 2005, 18:54Keurig op de hoogte gehouden. Levering prima verlopen. Goedkoop maar je moet wel een beetje geduld hebben.
Review door Womanizer
05 September 2005, 23:07Mensen belazeren de boel, had na 2 weken een ontvangstbevestiging en een standaard mail gekregen dat ze het binnen 5 dagen zouden krijgen. Ze hadden de tomtom go niet op voorraad... (was ruim een maand geleden)
Tot heden niks ontvangen en krijg geen antwoord op mijn mails
Review door SvenB
26 August 2005, 15:12Nou hier komt ie dan!
Mijn ervaring met GSM.nl is ronduit SLECHT te noemen! Op 3 Augustus heb ik daar een Debitel KPN 150 abb. met een Qtek S100 besteld. 's ochtends de aanvraag op de site gedaan, 's middags de boel "correct" naar hun toe gemaild. Op de site en op het contract stond dat het ingevulde contract + extra gegevens voor 4 Augustus 18.00 bij hun binnen moest zijn, dus ik was nog mooi op tijd.
Inmiddels twee week later en nog niets gehoord, dus ik maar eens de telefoon gepakt en heen gebeld. Eerste paar uur werdt de verbinding gelijk verbroken omdat het schijnbaar te druk was bij de helpdesk. Na een aantal uur, eindelijk iemand aan de lijn na een minuut of tien te hebben gewacht a 0,30 eurocent per minuut. Ik uitgelegt dat ik bovenstaande besteld heb en nog niets ontvangen heb. De man zou het uitzoeken en ik zou hier nog van horen.
Nadat ik na een aantal dagen nog niets gehoord heb, heb ik maar weer eens gebeld. Uiteraard weer een tijdje in de wacht gestaan voor 0,30 eurocent per minuut, maar kreeg uiteindelijk een uiterst vriendelijke dame aan de lijn waaraan ik mijn verhaal nogmaals uitgelegt heb. Zij gaf aan het probleem uit te zoeken en een melding aan te maken naar de afdeling Handling.
Vandaag, weer 3 dagen later, krijg ik een mailtje van de afdeling Handling dat ik mijn gegevens niet correct aangeleverd heb en dat de order vervallen is. Uiteraard kon ik tegen nieuwe voorwaarden een nieuwe order aanmaken.
Ik inmiddels al aardig pissig heb de telefoon er maar weer eens bij gepakt. Na uiteraard weer een 5 minuten a 0,30 eurocent per minuut in de wacht gestaan te hebben krijg ik iemand aan de lijn. Ik mijn verhaal gedaan en zij e.e.a. in de computer opgezocht. Wat blijkt nu, mijn order staat niet meer in het systeem.
Toen heb ik de vraag maar eens gesteld welke informatie ik dan wel verkeerd ingevuld zou hebben. Hierop kreeg ik het antwoord dat ik de boel niet tijdig opgestuurd zou hebben en dat de aanbieding maar tot 31/7 liep.
Ik uitleggen dat dit niet klopt en dat de aanbieding tot 04/08 geldig was, dit staat notabene zelfs in de mail met het contract dat ik gekregen heb, maar dat kreeg ik er dus niet bij haar in. Het antwoord van GSM.nl was dat ik maar eerder op had moeten sturen en dat het mijn eigen fout was. Wel was ik natuurlijk vrij om een nieuwe aanvraag te doen.
Uwh, dacht het dus niet !!! Bij de aanbieding die nu loopt, is het Qtek toestel duurder dan bij de aanbieding waarvoor ik destijds de aanvraag heb ingedient en dit scheelt nogal behoorlijk.
Mijn idee is dan ook dat mijn order is vergeten of op de een of andere manier kwijt is geraakt en toen ze daar achter kwamen en zagen dat het toestel nu dermate duurder is mij gewoon een mail hebben gestuurd dat ik mijn gegevens onvolledig heb ingevuld. Inmiddels heb de toegestuurde gegevens wel tien keer gecontroleerd en neem maar van mij aan, ik heb echt niets vergeten of verkeerd ingevuld.
Al met al dus ZEER slechte ervaringen met GSM.nl en ik raadt een ieder dan ook aan om hier zeker niets te bestellen !!
Sven
Review door crispie
16 August 2005, 11:04Op 8 augustus bestelling geplaats debitel-telfort met nokia 7710. Contract e.d. direct gefaxt.Toen dit niet goed overgekomen bleek te zijn gemaild. Niet goed, attachments moeten kleiner dan 2mb zijn. Nog een keer gemaild. Reactie van gsm.nl: Attachments moeten kleiner dan 1mb zijn!!? Nog maar gemaild. Geen reactie. Gefaxt:Geen reactie. Gebeld (en niet 1x!!): Wegens drukte niet bereikbaar. En zo luisterd hun bandje al vanaf 11 augustus. Vanaf deze datum niks meer van gsm.nl vernomen, zowel qua mail als fax als telefonisch.Slechte zaak.De aanhouder wint, dus ik blijf proberen.
Review door schell003
30 July 2005, 10:15Debitel abonnement met gratis computer besteld op 17-06-05, op 01-01-05 bericht van debitel dat mijn abonnement 05-07 ingaat maar ik heb nog steeds geen toestel en ook geen computer. Op 6 juli een mail gestuurd naar GSM.nl die hebben ze niet beantwoord. Ik ben toen een week later zelf gaan bellen toen werd gezegd wij sturen alvast de simkaart +telefoon. Deze heb ik ontvangen. Het is vandaag 30 juli nog steeds geen computer. heel slecht.
Review door Casper
18 July 2005, 15:24Waarom de verzendkosten zo hoog zijn snap ik niet, want het is niet aangetekend verstuurd, maar wel met pin en puc code in de verpakking. € 19,95 ?:?
De cashdeal kwam precies na 5 weken binnen.
Ik heb een hekel aan 0900 nummers als het om een klantenservice gaat, dus dat is wel een klein - puntje, vooral als je moet wachten.
Geen fouten, maar moest wel even wacten voor ik mijn simkaartje binnen had.
De website is best mooi, maar als je in de Internet Explorer op vorige drukt, dan werkt dat meestal niet lekker.
Review door syalom
15 July 2005, 22:56Bestelling goed verlopen, binnen 3 dagen thuis.
Cashback binnen 5 weken uitbetaald. Zeer tevreden.
Review door Pixel
15 July 2005, 16:09Ik wacht nu al > 5 weken op mijn bestelde toestel. Toezeggingen door de 'klantenservice' worden niet nagekomen. De schuld wordt afgeschoven op de leverancier, verder geen enkel iniatief en veel onverschilligheid. 'Klantenservice' kost €0.30 per minuut en is vaak 'wegens drukte' niet bereikbaar.
Een grote teleurstelling.
Review door jmolenaar
05 July 2005, 17:2311 juni bestelling geplaatst. 21 juni ontving mail waarin ze aangaven dat er iets ontbreekt. 24 juni ontving mail waarin stond WAT er ontbreekt. Bescheiden opegstuurd. Tot op heden diverse mails gestuurd, waarbij een auto-reply aangeeft binnen 1 a 2 werkdagen te reageren. Dit gebeurt niet. Nu, 5 juli nog niets vernomen.
Meerdere malen telefonisch (30 cpm) geprobeerd. Is duur maar geeft ook nog eens onbereikbaarheid wegens 'drukte'.
Heb de hoop op binnenkomen bestelling maar opgegeven.
Review door hovenjan
05 July 2005, 12:49Vandaag de volgende cashback op mijn rekening ontvangen (Nokia 6822 icm Debitel Vodafone):
"ELDERS WEBSALES BV bij € 218,30"
Precies volgens afspraak. Prima
Review door Abdelimy
03 July 2005, 13:53De afhandeling van de bestelling was echt bar. Pas 8 dagen nadat ik mijn contract had opgestuurd hadden ze het binnen :S, of het ligt aan de post of ze zijn gewoon zo verstrooid. 16 keer bellen en 9 mails verder hebben ze eindelijk mijn toestel binnen, en van een medewerker heb ik vernomen dat mijn telefoon maandag zal worden verstuurd(ik hoop dat het waar is).
De bereikbaarheid is ronduit slecht. Vooral de telefonische bereikbaarheid is ongelooflijk, telkens als ik bel krijg ik: "Vanwege de drukte zijn wij niet in staat de telefoon te beantwoorden".
Het enige pluspuntje is dat de website nog enigzins goede informatie geeft, maar de algemene voorwaarden zijn zeer vaag en wat wordt beloofd (bijvoorbeeld levering binnen 8 werkdagen), wordt een paar regels er na ongedaan gemaakt door het bedrijf onschendbaar en onaansprakelijk te maken.
Het grootste pluspunt is natuurlijk dat ze gewoon supergoedkoop zijn(lijkt een beetje op het "aldi-principe")!
Review door Jeroenst
30 June 2005, 14:27Had hier een K750i besteld en geannuleerd.
Men is heel slecht bereikbaar, reageert niet of amper op emails en wat de status van je bestelling is hoor je niet.
Ik had 3 verschillende datums gekregen wanneer ik mijn telefoon zou hebben.
Het enigste dat goed ging was het annuleren.
Gewoon ronduit slechte zaak!
Review door devileyes
25 June 2005, 13:03heb op 21 mei een bestelling gedaan bij gsm.nl tot op heden nog steeds niks ontvangen. krijg elke week wel te horen dat het bestelde toestel nog niet binnen is en dit gaat zo al een maand lang. ook is het abonement al afgesloten en ik ontvang al facturen. na veelvoudig mailcontact totaal geen reactie terug gehad (maar ik blijf doorzetten met het sturen van mailtjes) Ik vind het een zeer slechte zaak dat ze een aanbieding plaatsen op hun website en er niet bij vermelden wat de verwachtte levertijd op dit moment is.
Review door bogaards
10 June 2005, 16:48Op 8 mei een combinatie besteld van abbonement met Sony-Ericsson T290i, een Acer n35 én TomTom navigatiesoftware.
Nu, ruim een maand later heb ik nog niks ontvangen behalve mailtjes van gsm.nl dat de Acer&telefoon niet op voorraad zijn... Vandaag is voor de 3e keer de leverdatum verplaatst. Eerst was het 26 mei, toen 8 juni en nu 24 juni?????
Je maakt mij niet wijs dat een leveraccier meer dan een maand lang deze spullen niet zou kunnen leveren!
Heb na 26 mei gebeld en werd toen vriendelijk te woord gestaan (mag ook wel voor € 0,30 p.m.), maar ik ga ze nu maar een briefje sturen dat als ze voor 1 juli niet geleverd hebben het hele zaakje geannuleerd kan worden!
Update 11 juni: na een kritische mail van mijn kant kreeg ik een heel net mailtje terug (binnen een dag!) met de volgende mededeling: "Omdat TomTom problemen heeft met het produceren van het softwarepakket, kunnen zij deze helaas pas aan het eind van deze maand leveren."
update 29 juni: volgens orderstatus is de nieuwe leverdatum 07-07-2005. Ik heb vandaag dan ook mijn bestelling geannuleerd! Zelden zo'n selchte zaak meegemaakt als gsm.nl!!!
Review door Maartenat
09 June 2005, 17:08gewoon bagger, PreOrder daar nooit doen. heb nu al 3 weken een sim kaart hier liggen zonder telefoon :S. terwijl de telefoon overal te verkrijgen is in de winkels. Ze bestellen er gewoon niet genoeg kut streek van ze. Ik betaal geld voor me abbo en kan niet belle???
Geprobeert me order te cancelen. kan niet omdat ik me simkaart al meer dan 7 werkdagen in me bezit heb... Volgens de Webwinkel wet kan je je opdracht cancelen binne 7 dagen als je het product in bezit heb
Koop daar nooit meer wat...
Kut winkel
Review door op verzoek verwijderd
31 May 2005, 22:59Op 3 mei een bestelling ingevoerd. Tot op heden is de bestelling nog niet uitgeleverd. Het is een slechte zaak dat de actuele voorraad van de producten niet wordt weergegeven.
Het is nu 31 mei en mijn pakket wacht al 7 dagen om verzonden te worden.
Verder is de website ERG onoverzichtelijk
Review door hovenjan
30 May 2005, 17:24Begin van de maand een Nokia 6822 besteld icm met een Debitel Vodafone 150 abo. Netjes email ontvangen dat de bestelling loopt en dat ik vanwege het nog niet leverbaar zijn van de 6822 nog even geduld moest hebben. Vorige week een mailtje gekregen dat de Nokia binnen was en dat deze naar mij verzonden zou worden. Vandaag complete pakket ontvangen; samen met de Debitel SIM. Alles duidelijk en goed verzorgd! Prima!
Review door G.w.
28 May 2005, 12:24Het aanbod is goed en de standaard orderafhandeling ook. Met vragen kunnen ze minder goed overweg: gegeven hoe kort de acties lopen is een reactietijd van ca. vijf werkdagen op e-mail nauwelijks nog zinnig. (Mijn ervaring betreft twee contacten.)
Wel zeer storend dat de e-mail nieuwsbrief erg aggressief is:
- altijd als "hoge prioriteit" verzonden!
- uitvinken van het betreffende hokje tijdens de bestelling helpt niet; je krijgt 'm toch opgedrongen
- ik had het zelfs op m'n contract erbij geschreven dat ik de nieuwsbrief NIET wilde daar ik 'm al op een ander adres kreeg, maar kreeg hem toch een tweede keer
- uitschrijven gaat heel moeizaam; recentelijk lijkt het me dan toch gelukt, maar alle feedback van het systeem heeft het alleen over inschrijven; je moet maar hopen dat de back-end wel snapt dat het een afmelding is.
Review door chrcoli
14 May 2005, 09:04Ik bestelde er een abbo plus GSM ivm een cashbackdeal, maandag de hele boel per fax verzonden, donderdag via de telefoon eens geïnformeerd, bleek dat een deel van mijn fax niet duidelijk was ontvangen, niemand heeft toen de moeite genomen om contact met mij op te nemen, heb gedurende de verdere afhandeling diverse malen gebeld 30 ct pm, en elke keer werden er belofte gedaan die niet werden nagekomen, toestel was er wel, toestel was in bestelling enz, e-mail bleef onbeantwoord, besloot toen de aanvraag te annuleren, wat blijkt nu, het contract ligt nu op tafel en ben sinds 11 mei aangesloten, mijn verzoek tot annuleren is totaal genegeerd, dus zit nu met een 2 jarig contract, geen sim kaart en geen gsm, die liggen waarschijnlijk nog ergens in Alkmaar te wachten tot de Pinkster voorbij is, kortom een ... zaak!
Zie de bui alweer hangen mbt het uitbetalen van het cashback bedrag!
Voor mij dus geen positief bericht, en think twice voor je met dit bedrijf in zee gaat
Review door BBKing
18 April 2005, 16:43Afhandeling bestellingen: KPN abo + Samsung GSM besteld, Samsung was niet op voorraad. Werd netjes per email op de hoogte gehouden, GSM werd besteld bij de leverancier. 3 werkdagen later weer een email, de GSM was binnen, nu werd bij KPN het abo aangevraagd. Weer 3-4 werkdagen later melding dat ik geaccepteerd was, en dat de GSM + simkaart zouden worden opgestuurd. In de email ook een track&trace code van TPGpost, zodat ik het pakket via internet kon volgen. Pakketje werd inderdaad de dag erna bezorgd. Al met al een duidelijke afhandeling, waarbij je als klant zeer goed op de hoogte wordt gehouden. Hulde!
Bereikbaarheid: Als je het 0900 nummer belt, wordt er bijna direct opgenomen. De medewerker die ik sprak had ook direct antwoord op mijn vragen. Ook hier ben ik zeer te spreken over.
Website: Blinkt niet uit in duidelijkheid, sommige acties zijn wel erg ondoorzichtig, maar goed, voor de details kijk ik wel op TV!
Cashback: Hiervan belooft GSM.nl dat deze binnen 6 weken na activatie wordt uitbetaald. Ik ben benieuwd, en zal de uitbetaling hier melden.
Update Cashback: op 17/5, dus 5 weken na activatie al op de rekening bijgeschreven! Prima, GSM.nl doet wat ze belooft!
Review door deniz
27 March 2005, 22:55ik heb SLECHT ERVARING MET GSM.NL
WANT OP 01-februari 2005 Heb ik bij GSM.NL p.computer +nokia 3510 i toestel+orange abon. besteld,binnen een week heB ik nokia toestel en abon.simkaart gehad , maar helaas P.COMPUTER (PENTIUM 4.2400..) HEB IK NOG NIET GEHAD.
ELKE KEER ZEGGEN ZE DAT NOG NIET BINNEN IS. HET IS DERDE KEER GEZEGD OVER 2 WEKEN ..
BIJ HET BEGIN WOORD HET GEZEGD BINNEN 3 WEKEN MAAR HET IS NU BIJNA 8 WEKEN DUS ,,IK ZIT NOG TE WACHTEN ..
MAAR IK BEN BANG DAT ZE NIET ZOU OPSTUREN . het kan niet zo lang duren .het was tijdelijke actie maar ik zie nu weer een actie met pc..
IS ER NOG IEMAND DIE ZELFDE PROBLEEM GEHAD MET. GSM.NL met zending ? of ben ik eerste
GROETENS DENIZ.
Review door EntombeD
24 March 2005, 20:00Nokia 3650 online besteld met 2 jarig abonnement de gehele afhandeling vanaf bestellen tot en met de aflevering verliep soepel toendertijd alles netjes bevestigd en op de hoogte gehouden etc.
Een negatief puntje:
Kreeg dit binnen op 24 maart 2005 "In het verleden heeft u via www.gsm.nl een abonnement aangeschaft. Binnenkort loopt dit abonnement af. Wij hopen dat u in de afgelopen periode met veel plezier gebruik heeft gemaakt van het abonnement."
Tja dat is wel een beetje aan de late kant als het abonnement afloopt op 29 april 2005. Zeker gezien de voorwaarden van Orange.
Review door HermanK
22 March 2005, 19:51Aktie Orange euro 390 met verschillende belbundels 2 jarig voor niks.
Binnen redelijke termijn pakket ontvangen. Cash back precies na 6 weken. Verder geen negatieve ervaringen.
Review door binky
22 March 2005, 17:11Ik heb nu ruim een 5 - 6 weken geleden een mobiel besteld op www.gsm.nl ,
elke keer als ik bel word er gezegd dat ze mijn telefoon deze week
ontvangen en zo snel mogelijk opsturen.
Waarna ze niks meer van zich laten horen, dus bestel alleen bij gsm.nl
Nu heb ik were gebeld en ik kan mij telefoon nu krijgen maar dan in een andere kleur, of weer een week wachten.
(ik heb hem nu nog steeds niet)
Dus weet waar je aan begint
Jurre
Review door dvmourik
18 March 2005, 14:32Op de website staat een perfecte uitleg van de aanbiedingen en abonnementen. Alleen helaas heb ik hier 8 abonnementen gekocht voor mijn bedrijf en kreeg de belofte dat dit 8 to 10 werkdagen zou duren. Ondertussen heb ik 2 mailtjes gehad, de eerste na 3 werkdagen dat de faxen zijn binnengekomen ??? 3 dagen, tja telefonisch wordt gemeld dat er vertraging met verwerken van faxen is. Ok dan maken we er 13 dagen van... Na nog 5 dagen krijg ik weer een mailtje, daarin staat dat de telefoon niet op voorraad is. Deze is volgens hun besteld. 1 dag later krijg ik een mailtje dat deze telefoon pas over 8 dagen bij hun zou binnenkomen. 8 dagen gewacht... 9 dagen... toch maar weer even bellen. Tja moeilijk leverbaar etc bla bla bla ??? Duhhh je voert een aktie met die toestellen, dan zorg je voor voldoende voorraad ofzo ? Nu is het nog steeds niet bekend waneer die krengen binnenkomen. Ondertussen zit ik wel met een abo wat af gaat lopen en waar ik met smart op de nieuwe zit te wachten.
Review door SiC
12 March 2005, 19:46Op 9 maart om 21:33 de volgende mail gestuurd:
[quote]
Geachte Heer/Mevrouw,
Zojuist heb ik een blik geworpen op uw online shop, zoekende naar een aanbieding (liefst orange free 32.50) samen met een recent uitgebrachte GSM, de Nokia 7710. Helaas heb ik dit toestel niet op uw site gevonden.
Kunt u mij vertellen wanneer u dit toestel verwacht, en eventueel hoeveel dit toestel gaat kosten samen met een orange free 32.50 abonnement (2 jaar)?[/quote]
Op 10 maart om 11:08 de volgende reactie gehad:
[quote]
Geachte heer/mevrouw,
Wij kunnen de Nokia 7710 voor € 109,- in combinatie met een Orange Free € 32,50 abonnement voor 2 jaar.
Dit toestel kunt u in het schema terugvinden met de voorwaarden voorinschrijving.
Naar verwachting zal de toestel vanaf medio april leverbaar zijn.
Met vriendelijke groet,
klantenservice
GSM.NL[/quote]
Tja.. ik word graag aangesproken met mijn naam (die ik dus heb vermeld). Ook zou ik het leuk vinden te weten wie mijn vraag heeft beantwoord (naam). Taalkundig zijn ze een stuk slechter dan ik (dan mij?) en dat vind ik niet positief overkomen.
Voorbeeld: de toestel
Wel snel een reactie gehad.
Ik kon de nokia 7710 niet vinden op hun site, maar heb niet echt gekeken. Om het dus eerlijk te houden beoordeel ik de site niet.
Review door henkksd
08 February 2005, 22:39Probeerde van anbieding gebruik te maken maar door een fout op hun site werkte dat niet. Daarom direct mailtje gezonden + een fax. Daarna nog 2x een mailtje, nooit wat gehoord. Intussen is de aktie verlopen. Daarom over een nieuwe actie een vraag gesteld. Wederom geen enkele reactie!!!
Als dit tekenend is voor de rest van service kijk ik wel bij een ander. Bellen had gekund maar dat kost je 30 eurocent per minuut. Een webwinkel moet ook reageren op web vragen.
Verder blijkt dat zij hun informatie op Telecomvergelijk niet bijhouden (moeten ze zelf doen volgens de site beheerder) dus die is of te oud (en verlopen) of helemaal niet aanwezig.
Review door ilknur
23 January 2005, 23:14Zeer slechte ervaring met hun "voorwaarden voorinchrijving". Zij hebben mij dit aan de telfoon uitgelegd als volgt:
Als ik bestel terwijl er "voorwaarden voorinschrijving" bij een toestel staat, ik het toestel tegen die prijs geleverd krijg
wanneer het binnenkomt (dat kan over 2 weken maar ook over 2 maanden zijn) ook als het toestel duurder wordt.De verklaring zijnde dat ik
door dan te bestellen een risico aanga qua levertijd terwijl als het toestel al binnen is, ik het de volgende dag geleverd kan krijgen.
Ik doe dit begin januari; een Nokia 6170 voor 216 euro, medewerker verteld me dat he ttoestel als he teenmaal binnen is duurder gaat worden (goede deal denk ik nog). Half januari krijg ik een mail dat ze zojuist bericht hebben van Nokia dat het toestel pas maart/april geleverd zal worden en of ik ee nander toestel wil. Ik bedank en zeg te willen wachten o pde 6170. Een week later een mail dat het toestel toch begin februari komt maar of ik even 99 euro wil bijbetalen als ik het wil hebben. Ik herinner hun aa nde afspraak en de door hun opgestelde voorwaarden maar tevergeefs. Na ettelijek mailwisselingen blijven ze herhalen "niet aan mijn verzoek tegemoet te kunnen komen". Terwijl ik alleen willen dat ze zeich aan de gemaakte afspraak houden. Ze reageren wel snel, maximaal 2 dagen, alleen de inhoud blijft alleen een mededeling zonder op mijn argumenten in te gaan. Volgens mij handelene ze in strijd met het consumenten recht. Ik ben dan ook nog steeds bezig. Dit is voor mij echter zeker een reden om iedereen te waarschuwen die zaken met ze wil doen.
Review door consument2
07 December 2004, 11:52Aanbieding abonnement 3510i Nokia - aanb 5906
+ allerlei aanbiedingen
Laat bijzonder lang op zich wachten
Heb begrip dat het mogelijk druk is, maar men belooft zodra de gegevens binnen zijn, binnen twee dagen een bevestiging te sturen
Niet dus, na een week en vier telefoontjes a 30 cent p/m + een wachttijd van ruim 17 miniuten eindelijk iemand aan de lijn. Die kon niet bevestigen dat het contact was ontvangen?? gefaxt de 29-11-2004
Na 5 emails eindelijk bericht, men had de fax ontvangen??
Alleen ontbrak er een deel legitimatie, weer gefaxt, daarna niets meer vernomen. 7 dec weer gebeld, niet door te komen binnen redelijke tijd, 2a3 minuten. weer gemaild, met de vraag waar de bevestiging blijft. Afwachten hoelang dit gaat duren
Was eigenlijk een kado voor een vriendin voor 5 december
zal nu kerst wel worden
Review door thom
26 November 2004, 22:25Op 01-11-2004 een Vodafone 150 arbonnement voor 12 maanden afgesloten voor €0.95 per maand. Op 02-11-2004 contract verstuurd en op 11-11-2004 de gsm-kaart ontvangen. behoorlijk lang moeten wachten want me
arbonnement is ingegaan op 09-11-2004. 1X contact gehad met de winkel via email en de volgende dag een emailtje terug mogen verwachten met een duidelijk antwoord. Verder prima service van gsm.nl:)
Het is nou nog alleen afwachten op de cash-back van €258.10.
En als het goed is moet ik het voor 21-12-2004 op mijn rekening hebben staan.
Maar als ik het binnen heb dan laat ik het jullie weten.:)
Vandaag 22-12-2004 het geld gehad op mijn rekening.(Op tijd)
Prima service gsm.nl ga zo door:)
Review door bhlol
23 November 2004, 16:20ik heb een keer bij gsm.nl een telefoon ic.m abonnement besteld bijna een maand geleden en tot nu ik heb geen telefoon of sim kaart gekregen.
ik heb meer dan vijf keer gemaild naar gsm klantenservice[een medewerke heet Yoshka] en tot vandaag heb ik geen antwoord gekregen.
ik heb ook de eerste factuur gekregen maar ik ga niks betalen om dat ik heb de sim kaart nog niet gekregen heb.
zij maken veel reclame, maar zij hebben een heel slecht service.
ik ga noit meer bij gsm.nl bestellen.
ik zal het ook doorgeven aan mijn vrienden en mijn kenissen.
Mijn advies aan jullie.Nooit meer iets betellen bij GSM.nl!
Review door binabik
12 October 2004, 21:46Sony Ericsson 230 + iPaq 2210 + tom tom 3 besteld. 23-9 besteld en 6 oktober had ik alles in huis. Tussendoor status gevraag via mail. Antwoord na 1 dag. Wel een antwoord waar ik wat aan had, al duurde het 1 dag. Alles kon via de mail aangevraagd worden, dus niets opgestuurd.
Review door sanne__
10 September 2004, 16:50Ik heb laatst een Nokia 2650 besteld, onder voorwaarden dat ik deze pas later zou krijgen. Het abonnement kreeg ik al wel direct.
Mijn problemen met gsm.nl zijn tot nu toe uiterst vervelend, en ik heb de telefoon nog niet eens binnen. Ten eerste vind ik de telefonisten vaak weinig bekwaam overkomen en zij hebben mij al een aantal keren de foute informatie verschaft, zo bleek achteraf. Ik wilde mij nummer behouden, maar pas nadat ik mijn simkaart thuis had gekregen bleek dat ik dit zelf zou moeten regelen, terwijl zij zeiden dat voor mij te gaan doen. Nu kreeg ik gisteren in eens een mailtje dat de telefoon die ze mij beloofd hadden voor het afgesproken bedrag niet meer konden leveren daarvoor en dat mij dat minimaal 115 euro zou kosten. Wat ik uiteraard niet wilde want dat was niet afgesproken. Toen ik daar over belde om te vragen hoe en wat bleek dat dat mailtje niet voor mij van toepassing was. En dat ik daar nog wel een mailtje over zou krijgen, wat ik nog steeds niet heb gehad. Terwijl het voor mij uiterste irritant is zo'n mailtje te ontvangen, ik immers de simkaart al in huis en mijn nummer om laten zetten. Ik vroeg mij zeer af hoe ze dit dachten te gaan oplossen, wat nu dus niet nodig blijkt te zijn. Het lijkt mij dan ook niet meer dan logisch zo'n grote fout direct te herstellen.
Daarnaast heb ik ongeveer drie weken geleden een vraag gesteld over een abonnement waarvan de aanbieding nog tot het einde van de maand liep, die toen nog ongeveer een week duurde. Daar heb ik inmiddels antwoord op, maar dus wel drie weken te laat en ook niet meer van toepassing aangezien de maand en daarmee de aanbieding al voorbij zijn. Kortom een ontzettend slechte service mag ik wel zeggen.
Review door Olsthoorn
06 September 2004, 11:21Ik heb 4 weken gelden een SAGEM MY X5 besteld, welke tijdelijk niet meer leverbaar was. Het ging om een toestel met camera en het afgebeelde plaatje was dan ook van een MY X5-2. Nu zegen ze dat het om het oude type ging (MY X5), maar deze heeft geen camera, welke niet meer is te verkrijgen. Als vervanger kon ik een Nokia 3310 krijgen, dat is natuurlijk volkomen belachelijk en onvergelijkbaar.
Review door po_tsju
21 August 2004, 16:54Ik heb onlangs voor een bekende van me een debitel-vodafone abonnement icm. met een Philips Fisio 825 afgesloten (afgezien van de verzendkosten; gratis) en voor mijzelf een LG g7120 icm. een debitel-vodafoon 150 abo. Even leek het erop dat ze een nokia 3310 incl. headset mee zouden zenden i.p.v. de Philips maar ze hadden er toch nog een paar kunnen vinden. Ik had het eigenlijk ook onacceptabel gevonden als er iets anders was opgestuurd. Alles was wel netjes binnen de gestelde termijn binnen (vandaar toch een voldoende. Bereikbaarheid: de eerste dag dat ik de klanten sevice probeerde te bellen (30c pm) kreeg ik een bandje waarop gemeld werd dat de klantensevice tussen die en die tijd geopend zou zijn. Ik heb dan ook tussen de opgegeven tijden een paar keer gebeld maar nooit iemand aan de lijn gekregen. De volgende dag kreeg ik wel snel iemand aan de lijn en werd goed geholpen. Over de cashback kan ik nog geen uitspraken doen. Mijn ervaringen met deze shop zijn tot nog toe bevredigend.
Review door Maite
30 July 2004, 09:00Ik heb daar op maandag 19.07.04 mijn 7610 bestelt samen met een KPN mobile plus 18,50 24 maanden voor 31,50 incl. verzendkosten. Alles perfect verlopen een binnen 8 dagen het toestel binnen gekregen. Ik weet dat dit bij andere shops sneller gaat maar hun waren gewoon de goedkoopste en ik zij geven ook aan levering binnen 8 dagen, dus vind ik de afhandeling zeer goed.
In eerste instantie vond ik dat ze iets lang over deden om op mijn email te reageeren maar dat is in de loop van de dagen stets beter geworden (van meer dan 24 uren naar 2 uren).
Ik heb nog voor de oude tarieven getekend maar werd voor de nieuwe tarieven aangesloten met nog een betere actie.
Review door Sander
26 July 2004, 15:06Dinsdag 19 juli; het formulier gefaxt voor een debitel abonnement met toestel en cash-back. 20 juli kreeg ik te horen dat mijn bankpas en legitimatiebewijs onleesbaar waren. Deze heb ik vervolgens 21 juli ingescant (prettig dat zoiets mogelijk is - dit is zeker niet het geval bij iedere webwinkel). Een dag later een mail dat nu wel alles leesbaar is.
Vrijdag 23 juli een bevestigingsmail van GSM.nl gekregen en vandaag, maandag 26 juli, het pakket ontvangen.
Het is nu alleen nog even wachten op de cash-back, maar als dit proces net zo vlekkeloos verloopt als de aanvraag an sich, zie ik dit met vertrouwen tegemoet.
[update 03-09-2004]
Ik heb de cash-back *precies* na 6 weken mogen ontvangen. Dikke pluim voor GSM.nl!
Review door ring_Rik
11 June 2004, 19:07Op 23 maart 2004 heb ik gebruik gemaakt van de actie van GSM.NL:
Gratis Nokia 3310 met een gratis 1-jarig KPN flexibel allround abonnement (zie ook de [url=http://www.telecomvergelijker.nl/shop/31/forum/?thread_id=4491]discussie[/url] gestart op 23/3 over deze aanbieding) heb het contract toen gelijk uitgeprint en opgestuurd en was niet op de hoogte van deze discussie op TelecomVergelijker, anders had ik me misschien wel bedacht. Heb toen wel contact via e-mail gehad met GSM.NL voor meer duidelijkheid omtrent de aanbieding, alvorens het contract te tekenen. Zij bevestigden toen nogmaals de volgende specificaties van de aanbieding:
U moet betalen aan KPN:
Entreekosten: € 0,00
Abonnement: 11 mnd. x € 16,95 = € 186,45
Totaal € 186,45
U moet betalen volgens onze aanbieding:
Entreekosten: € 0,-
Kosten abonnement: € 0,-
Verzendkosten- en administratiekosten: € 20,00
Sponsoring: € 166,45
Op 10 april heeft de postbode het complete pakketje,met SIM en GSM afgeleverd. Ruim twee weken is aan de lange kant, maar vanwege voorraadproblemen kan dat gebeuren. Uitbetaling Cashback op 5 mei is binnen gestelde termijn dus voldoende.
Maar toen op 14 mei de eerste rekening (12 mei) van KPN kwam begon de ellende. Er is toch entreekosten (€52,50) in rekening gebracht. Probleem uiteraard gemeld bij GSM.NL. Ook contact gehad met KPN, zij verwezen mij door naar GSM.NL, omdat ze nog nooit van de bovenstaande 'aanbieding' hadden gehoord.
15 mei: e-mail gestuurd met probleem
18 mei: reactie GSM.NL: e-mail met verzoek rekening op te sturen
18 mei: e-mail verstuurd met in bijlage gescande rekening
25 mei: reactie GSM.NL: de bijlage in uw e-mail is niet te openen
25 mei: e-mail verstuurd met nogmaals gescande rekening
27 mei: reactie GSM.NL: [i]"Wij zullen het voor u gaan nakijken en zo spoedig mogelijk contact met u opnemen."[/i]
Na ruim een week wachten werd ik ongeduldig:
4 juni: e-mail met vraag of er vooruitgang is geboekt met het "nakijken"
Tot op heden niets meer vernomen van GSM.NL
Zie ook de discussie op het [url=http://www.telecomvergelijker.nl/shop/31/forum/?thread_id=5211]forum[/url].
Jammer dat het bellen van de klantenservice 30 eurocent per minuut kost, gaat wat mij betreft toch ten koste van de bereikbaarheid. De website ziet er op het eerste gezicht goed uit, maar geeft toch veel onduidelijkheden over de precieze specificaties van aanbiedingen.
[b]Later ingevoegd (15juni) vanwege veranderde situatie, ook de beoordeling van de shop aangepast.[/b]
15 juni: bericht ontvangen van GSM.NL:
[i]"Onlangs heeft u bij ons een KPN abonnement aangeschaft. Hierbij hebben wij geadverteerd met de aktie 'gratis entreekosten'. Het is nu gebleken dat KPN deze aktie niet heeft berekend. Hierdoor zullen wij de entreekosten a € 52,50 aan u gaan vergoeden. Dit bedrag zal binnen 2 tot 4 weken op uw rekening staan. Onze oprechte excuses voor dit ongemak."[/i]
24 juni: Het bedrag € 52,50 is vandaag bijgeschreven op m´n rekening. Uiteindelijk heeft GSM.NL/Elders-Websales de entreekosten vergoed. Zo zie je maar weer wat een medium als TV kan bereiken!
[b]Uiteindelijk nog een prima oplossing![/b]
Review door sindala
08 June 2004, 20:31Gelukkig weinig kontakt gehad want netjes op tijd de sim in huis en de cashdeal binnen de gemelde termijn uit betaald, en vragen per e-mail werden goed beantwoord.
Ook de melding dat de bestelling de deur uit is per e-mail vind ik een prettige services.
Review door michel15
26 May 2004, 10:22Ik heb via gsm.nl een nokia 6230 besteld met een hi 20. Het toestel was binnen een paar dagen binnen (begin mei). De aanbieding was zelfs na het insturen van mijn contract nog gewijzigd (lees beter geworden), maar na een mailtje naar gsm.nl mocht ik ook mee doen met deze betere aanbieding welke toch nog 60 euro meer cashback opleverde. Vandaag heb ik de cashback al ontvangen. Het lijkt erop dat gms.nl weer op de goede weg is.
Review door ÜberVAU
11 May 2004, 19:24In april meegedaan met de gratis Flexibel-allround-met-gratis-toestel actie. Heb 2x de Nokia 1100 besteld. De info op de website was simpel en duidelijk, zeker met de nieuwe layout van de website zie je heel snel wat het cashback-bedrag is.
Het duurde allemaal wel vrij lang, ik heb er vaak achteraan gemaild, maar pas na meerdere mails en dagen later geven ze antwoord, dat is jammer.
Wel zijn ze daarna vrij snel met de bestellingen versturen, ik heb ze nu allebei binnen. Wel jammer dat ze het telefoonnummer nergens vermelden, dit moet ik zelf uitvogelen (simkaart in toestel, ander toestel bellen).
Uitbetaling van de cashback moet nog komen, ik zal t.z.t. die beoordeling ook invullen. Hopelijk zijn ze hier bij gsm.nl beter in dan bij gsmstunter. Wordt vervolgd...
--------------------------------------------------------------------
18-05-04 Cashback heb ik vorige week ruim op tijd binnengekregen, absoluut een positief punt aan deze shop (na minder goede ervaringen met oa. gsmstunter). Hopen dat de tweede cashback ook zo prettig op tijd arriveert op mn rekening :-)
----------------------------------------------------------------------
01-06-04 En ja hoor, ook de tweede cashback keurig op tijd. Mijn complimenten!
Review door pinokkia
05 May 2004, 16:06Bij afhandeling: zeer goed, omdat ik los toestel op 29-4-2004 besteld en 3-5-2004 bezorgd.
Bij afhandeling problemen: geen mening, omdat ik het nog niet heb meegemaakt.
Bij bereikbaarheid: goed, omdat ik 2 keer geemaild heb en binnen een paar uur beantwoord en telefonisch ook binnen 6 minuten kreeg ik iemand aan de lijn.
Bij support: goed, omdat ik wilde weten of de E700 simvrij, geen t-mobile software erin zit en vooral de prijs klopt.
Bij uitbetaling cashback: geen mening, omdat ik alleen een los toestel heb besteld.
Bij website: goed, omdat het duidelijk en overzichtelijk is.
Review door Mark2002
26 March 2004, 00:47Hier een paar dagen geleden GEPROBEERD een 1 jarig (gratis) KPN abo af te sluiten met een "gratis" 3310 (alleen €12,50 OF €20 verzendkosten, was onduidelijk).
Echter, ontving ik later een email dat de aktie niet (meer) aangesloten kon worden en toen ik op de site keek, bleek de aktie (1 jarig flexibel allround met gratis 3310) veranderd te zijn in een "aktie" die gebaseerd is op een 2 jarig abonnement op basis van switchen...:(
De website is erg onduidelijk, men doet via mail altijd vaag over welke abonnements types het gaat en verzendkosten die verschillend zijn op verschillende stadia tijdens het bestellen.
Via mail wel na een dag antwoord gekregen, dus voldoende voor bereikbaarheid (gebaseerd op 2 emails). Via telefoon niet geprobeerd, maar had ik ook niet echt zin in, aangezien dat 30cent/minuut kost + kosten voor mobiel nog eens. ;)
Maar ik ga in ieder geval niet nog eens proberen hier iets te bestellen..
Review door Kindle
17 March 2004, 16:27Ik heb een KPN Hi afgesloten met een Samsung A800 erbij. Niet lang na de levering ontving ik een factuur van KPN HI waarin tot mijn verbazing aansluitkosten in rekening werden gebracht. Volgens de aanbeiding van GSM.nl zouden er geen aansluitkosten worden berekend. Gebeld met GSM.nl en binnen 2 minuten iemand aan de lijn. Mij werd verteld dat er actie zou worden ondernomen. Binnen vijf dagen (inclusief weekend)werd ik gebekld met de mededeling dat de aansluitkosten zouden worden gecrediteerd. Derhalve snelle service, sjapoo!
Review door spambam
12 February 2004, 12:31Bel je voor je bestelling met de vraag of meerdere bestellingen tegelijk op 1 naam met 1x kosten kan, dan zegt men ja. Kon in het verleden ook prima.
Krijg ik de cashback maar met meerdere keren kosten; mail je en vraag je om correctie, krijg je een mailtje dat dat gaat gebeuren. Krijg je echter 12,50 ipv 20 euro. Mailt men dat er een misverstandje zou zijn. Terwijl:
-dat telefonisch was afgesproken
-men de mail bevestigt (door [url=http://www.telecomvergelijker.nl/user/5060]Patrick[/url])
-op de aanvraagformulieren staat (meerdere aanvragen tegelijk met 1x kosten)
Echt ongelooflijk dat een grote club zo krenterig kan zijn.
Overigens beweren ze steeds alles aangetekend te sturen, maar kwam dus bij mij en familie gewoon met de reguliere post. En met de pin/pukcodes erbij. Was de 1e keer zoekgeraakt en gelukkig retour gsm.nl gegaan. Dus flinke kosten rekenen en matige service. Dit was vroeger een topper, nou niet meer!
Detail: gelijktijdige bestelling van familie en schoonfamilie liep wel goed; die kregen de 20 euro per sim gewoon wel terug volgens afspraak.
/edit 17 februari: mailtje op mijn boze reactie gehad, maar men blijft erbij ondanks de eerdere toezegging, mijn aantekeningen op de contracten en het mailtje. Duidelijk is dat afspraak=afspraak bij gsm.nl niet meer geldt. Men beweert nu dat bij meerdere gelijktijdige/gelijknamige bestellingen alleen het gedeelte van verzendkosten vanaf het 2e artikel vervallen maar de administratiekosten blijven. Dat zou volgens hen bij 20 euro 7,50 kosten zijn. (hoezo 12,50 voor normale niet-aangetekende verzending?!). Op zich prima als ze dat aangeven, maar spreek dat dan ook niet af. >:(
Review door Earendil
06 February 2004, 21:04Levering/afhandeling:
Na een toestel te hebben besteld, was er 2 weken later nog niets bekend over de levering. Dit terwijl het abbonement al wel was ingegaan. Kortom, ik betaalde voor een toestel met abbonement, zonder dit in bezit te hebben.
Pas na 4 weken had ik het toestel in mijn bezit...
Bereikbaarheid:
Ik heb gedurende die tijd een aantal berichten gestuurd, maar het duurde gemiddeld 4-5 dagen voordat er een antwoord kwam.
Support:
In de emails die wel beantwoord werden, werd duidelijk dat geen van allen ook maar een idee hadden over wat er aan de gang was binnen het bedrijf.
Website:
De website is erg rommelig, en de contactgegevens waren moeilijk te vinden.
Review door T!m
26 January 2004, 19:27Afhandeling bestelling/afhandeling problemen:
Ik heb op 16 december 2003 een SonyEricsson T610 besteld voor 11 eu/mnd (afgerond). Er stond bij de gekleurde versies dat de leveringstijd langer zou zijn, echter niet bij de "haze". Ik ging er dus van uit dat ik voor de kerst, of in ieder geval voor de jaarwisseling de nieuwe telefoon in mijn bezit zou hebben. Helaas, u voelt m al aankomen, was dit dus niet zo. Er werd ook geen reden opgegeven voor de vertraging in het mailtje. Na weer een aantal dagen te hebben gewacht heb ik vlak voor oud&nieuw maar eens gebeld naar gsm.nl om te vragen hoe lang het nog zou duren. Er was een leveringsprobleem bij SE zei men. Toen heb ik maandag 5 januari gebeld en gevraagd of mijn abonnement misschien al wel was ingegaan. Dit was niet het geval, maar ze zouden in ieder geval de simkaart op tijd opsturen. Toen ik die een week later nog niet had heb ik WEDEROM zelf moeten bellen en toen werd mij gezegd dat ik m ook zelf kon ophalen, toevallig zit gsm.nl in mijn woonplaats, alkmaar. Eigenlijk schandalig natuurlijk, maar ik was er ook klaar mee en wilde weer kunnen bellen, dus heb ik mn simkaart zelf opgehaald. Wat bleek? Hij was al 5 dg geactiveerd. Toen werd mij wel beloofd dat de telefoon er de volgende week zou zijn. Een week later: geen telefoon. Ik weer bellen, hij zou er volgende week zijn en men zou mij bellen. Die week (week 4 ondertussen!!! 6 wk na de bestelling!!!) heb ik op woensdag en vrijdag zelf weer gebeld, maar hij zou pas volgende week maandag komen. Echter kreeg ik vrijdagmiddag om 4 uur (!!!) het verlossende telefoontje (letterlijk en figuurlijk) en heb ik m direct opgehaald. Daarom deze slechte beoordeling.
Bereikbaarheid/support:
De bereikbaarheid was overigens prima, ik hoefde niet lang te wachten en men vertelde mij uiterst vriendelijk dat ik nog een week...en nog een week...en nog een week...enz moest wachten.
Uitbetaling cashback:
Nog niet ontvangen. Moet dit binnen 28 dg na aansluiting of na bestelling. In het eerste geval kan ik nog niet oordelen, in het tweede: slecht
Website:
Wat rommelig ogende site. Een aantal negatieve punten: Ik heb een kwartier moeten zoeken voor ik het telefoonnummer kon vinden en er staat nergens een berekening van de aanbiedingen, wat ik toch wel erg onvolledig vind. Ze hebben toch niks te verbergen...
Review door Anonieme gebruiker
10 January 2004, 12:46GSM.nl is een online frontje van de firma Bakkerdijk te Alkmaar.
Handig als je eens een keer echt menselijk contact wil hebben.
Review door nimue
23 December 2003, 19:15Ik heb 5 december een contract (Sony Ericsson z200, i.c.m. telfort abonnement) op de post gedaan, vervolgens zelf een mailtje gestuurd of deze ontvangen was (op 12 december, 's avonds). Dit mailtje wordt (voor mij geheel onverwacht) beantwoord op 13 december (da's een zaterdag). Het contract is ontvangen, het wachten is op de telefoon. Ik hoor nog van ze.
Op 19 december krijg ik van de postbode een pakketje. Met mijn telefoon. En de geactiveerde sim-kaart. Maar van gsm.nl had ik nog niet gehoord dat de telefoon uberhaubt opgestuurd was.
Ik heb vaker dingen op internet gekocht en dit was de slechts geregelde zending tot nu toe. De telefoon en het abonnement zijn verder wel in orde trouwens.
Review door cel40
10 September 2003, 11:52GSM.NL is al meer dan 5 jaar voor mij een plaats waar ik terecht kan voor mijn mobiele telefoons.
Ik hoop nog lang bij GSM.NL te kunnen kopen.
Review door djtwacs
30 May 2003, 12:24Professionals, Al 3 jaar tevreden klant bij GSM.NL, nooit klachten gehad, telefonische bereikbaarheid iets minder, maar super snelle e-mail service, duidelijk een professionele webwinkel! DJTWACS
Review door MLetterman
10 May 2003, 00:29Ik bestel al jaren bij gsm.nl, werkt altijd, nooit geen problemen gehad. gsm.nl is wel wat duurder, maar ik weet dan zeker dat het goed gaat. Laatst 1 keer ergens anders besteld(i-mode, gsm.nl heeft dit niet), maar dat is me zwaar tegen gevallen.(bestelmaar.nl) Heb gewoon niks meer gehoord. Vind het geen prettig idee dat zij m'n copieen hebben.
Review door mariachi4
25 April 2003, 21:08Eerst waren zij een goede webshop, maar nu is het maar bagger, bereikbaarheid is slecht, service is langzaam, geen duidelijkheid in problemen afhandelen. Sorry een dikke onvoldoende. Ok alleen website is wel duidelijk, maar dat is ook de enige pluspunt.
Review door spambam
10 April 2003, 11:23Je moet goed opletten met aansluitkosten.
Overigens krijg je bij bestelling van meerdere items maar 1x verzendkosten als je dit duidelijk aangeeft.
Van 2 simmetjes die waren besteld kwam er eerst 1 aan; na mailtje kwam binnen 3 dagen alsnog de andere. Uitbetaling ook volgens afspraak.
Minpuntje: bij aansluiting Debitel meldde men niet dat belbundel in 1e maand proportioneel geldt; dus bij aansluiting op 15e en faktuurperiode per 29e krijg je dus 14/30e van belbundel voor de 1e maand... Nu dus vette faktuur gehad voor overschrijding belbundel
Review door maantje
24 March 2003, 19:15Ik heb hier nu 4 x wat besteld; 3 keer ging het prima, maar 1 x heb ik wat moeilijkheden gehad, iets wat mede door de slechte bereikbaarheid niet prettig was. Uiteindelijk is alles prima afgehandeld. Met de cashback zijn ze volgens mij een van de snelsten!
Review door bertje_008
23 March 2003, 21:44Op de site hebben ze het over onduidelijke dingen als "simkosten"
Ergens 2 jaar geleden een telefoon besteld. Die zou er na emailnavraag binnen 2 dagen zijn. Dat duurde uiteindelijk anderhalve week. Telefonische bereikbaarheid is een utopie :S
Review door helios
23 March 2003, 21:33Ik heb de laatste 4 jaar regelmatig bij hun besteld en ik kan niet anders zeggen dat ze zeer correct zijn in alle afspraken
Review door maria breedspleet
23 March 2003, 13:26Bereikbaarheid is niet goed; mails worden traag beantwoord en te algemeen. Website; moet je goed checken; info soms een beetje dubieus.
Review door Melle
23 March 2003, 10:28Website is uiteindelijk een beetje misleidend: vaak niet duidelijk of een aangegeven maandbedrag fictief is of niet (omdat soms niet is aangegeven om wat voor abo. het gaat), 'simkosten' ipv fictief maandbedrag waardoor je het idee kan krijgen dat gsm.nl je abo. kosten betaalt (maw: rekeningen van 0 euro van de provider) en jij eenmalig aan de postbode je kosten voor de sim betaalt. Over cash-back wordt niet (duidelijk) gesproken. Pluspunt: ze bestaan al erg lang, vaak ook wel geruststellend als je op je cashback wacht.